CA-bilder del 4
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
Grymma bilder Beast! Tänk om man hade kunnat ha plats för så där mycket CA-godingar.
30 centimeters Argentean var för övrigt en praktful rackare! Citrinellumen, den röd-vita, var en riktig läckerbit också, snygg färgkombo
Jag har letat fina citrinellum att dra upp här nu då jag ändå har småfisk överallt, men här finns det bara labiatum verkar det som. Möjligtvis nån korsning med citrinellum, men med mest labiatum i sig, alla har spetsiga munnar med lite tydligare överläpp.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Grymma bilder Beast! Tänk om man hade kunnat ha plats för så där mycket CA-godingar.
30 centimeters Argentean var för övrigt en praktful rackare! Citrinellumen, den röd-vita, var en riktig läckerbit också, snygg färgkombo
Jag har letat fina citrinellum att dra upp här nu då jag ändå har småfisk överallt, men här finns det bara labiatum verkar det som. Möjligtvis nån korsning med citrinellum, men med mest labiatum i sig, alla har spetsiga munnar med lite tydligare överläpp.
Jaa korsningen mellan Citrinellum/Labiatum är ju allt för vanlig tyvärr, mina Citrinellus härstammar från en usa import som var F1, som vi gjorde dec-05, har bara "förädlat" färgerna lite på domMvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Dec 05, kan det ha varit samma importsväng som då Daniel Odell plockade hem en jagga från Jeff Rapps? (Jag hörde att den jaggan hade tagit sig hit upp till norrbotten. Undra om det finns avkomma från den här i krokarna)Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Ja fint par citrinellum hade varit en dröm om man hade kunnat få tag på några okorsade.. har oxå sett en massa med labiatum i sigCAKommentar
-
Tufft! Det är avkomma från två F1, en röd och en vit, eller?
Dec 05, kan det ha varit samma importsväng som då Daniel Odell plockade hem en jagga från Jeff Rapps? (Jag hörde att den jaggan hade tagit sig hit upp till norrbotten. Undra om det finns avkomma från den här i krokarna)Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Och några bilder från idag innan jag flyttade 2\3 av yngelna.
Ska tillägga att detta är första gången som jag sparar och tänker dra upp yngel.
Ångrar lite grann att jag inte sparade på Peteniayngel som dom gick med för några vecker sedan.
Jepp Beast...
Ett stort tack för det.CAKommentar
-
Kommentar
-
Ja, nu var det ett tag sedan jag postade bilder. Här kommer först en på Vieja Bifasciata "Rio chacamax" som ju var på besök och lekte av Beasts hona i våras och som skötte sig fint med den hårdföra damen .
Sedan ett par nykomlingar i form av Amphilophus, bild 2 Lyonsi och 3 Rostratus.
Mvh JariKommentar
-
Ja, nu var det ett tag sedan jag postade bilder. Här kommer först en på Vieja Bifasciata "Rio chacamax" som ju var på besök och lekte av Beasts hona i våras och som skötte sig fint med den hårdföra damen .
Sedan ett par nykomlingar i form av Amphilophus, bild 2 Lyonsi och 3 Rostratus.
Mvh JariMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Kommentar
-
FI: jag kommer inte riktigt ihåg när jag tog hem fisk, men 2003 låter mer korrekt än 2005. Såvitt jag vet så är all fisk ifrån den importen i fiskhimmelen. Jaggan skickade jag uppåt landet men senase rapporten var att den avlidit.
Såg idag att Jeff har "boldy marked B & W Mexican ‘jaguar’" till salu. Man kan väll drömma, huset kanske blir av nån dag & då är det dags att nörda loss i CA-träsket igen, på riktigt!
Det är iallafall fantastiskt kul att se era bilder med jämna mellanrum. Kan ni inte posta en drös jaggabilder ...?fish r friendKommentar
-
Leker aldrig era firrar? Jag skulle vilja ha lekbeskrivningar i en artikel i CB dvs uppvaktning, lek, sprattel och frisimmande och gärna även ungdjur.
Ps. jag rekomenderar er att försöka komma över julinumret av Cichlid News!Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
FI: jag kommer inte riktigt ihåg när jag tog hem fisk, men 2003 låter mer korrekt än 2005. Såvitt jag vet så är all fisk ifrån den importen i fiskhimmelen. Jaggan skickade jag uppåt landet men senase rapporten var att den avlidit.
Såg idag att Jeff har "boldy marked B & W Mexican ‘jaguar’" till salu. Man kan väll drömma, huset kanske blir av nån dag & då är det dags att nörda loss i CA-träsket igen, på riktigt!
Det är iallafall fantastiskt kul att se era bilder med jämna mellanrum. Kan ni inte posta en drös jaggabilder ...?
Trist med jaggan, den var riktigt fin ju vad jag kommer ihåg. Men vaddå hus, du har väl inte lagt ner hobbyn pga platsbrist? Så trångt kan man väl inte ha, eller? Upp med en CA-balja nu!
Själv flyttade jag till större lägenhet = fler och större kar 3st i vardagsrummet och snart ett i gitarrummet också, sedan finns ju köket och hallen också om det skulle krisa sig
Drömmen är dock fortfarande en gigantisk kubisk pjäs på ett par tusen liter, med CA-ciklider och fengäddor. och diverse foderfisk givetvis Att frigöra en väggyta på 2 meter är fortfarande toksvårt dock så även ett 720 är en liten dröm, men nya 540t är ett litet baby step i rätt riktning iafFredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
Kommentar