Och bildbeviset på att mina Motaguense kan i alla fall Ynglen syns under honan
CA-bilder del 4
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Och sist ännu en art som inte har fått till det ordentligt, men nu ser det bra ut.. V. Godmanni hona.Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Kommentar
-
Mvh Jocke
-
-
-
Förresten, ni som odlar CA. När brukar ni suga upp yngel och placera dem i en yngelbalja? Mina är fortfarande inte frisimmande. Jag skulle tro att det tar någon dag till i alla fall. Planen är att suga upp hälften ungefär och låta resten gå kvar. Jag vill inte missa den första riktiga yngelvården i lokalen....
/JockeKommentar
-
Kommentar
-
Exakt vet jag inte, men generellt så kan man säga att alla CA ägg kläcks efter mellan 4 o 7 dagar, sen så tar det ytterligare mellan 1-2 veckor för ynglen att bli frisimmande, det finns naturligtvis avikningar på någon/några dagar för vissa arter, men på ett ungefär...Mvh Jocke
-
Förresten, ni som odlar CA. När brukar ni suga upp yngel och placera dem i en yngelbalja? Mina är fortfarande inte frisimmande. Jag skulle tro att det tar någon dag till i alla fall. Planen är att suga upp hälften ungefär och låta resten gå kvar. Jag vill inte missa den första riktiga yngelvården i lokalen....
/JockeMvh Jocke
-
Såg att minn grammodes hane har ettpar rejäla hugg tänder i käften o dom vll man jö inte direkt få in i handenKommentar
-
Jag brukar ta dom första eller andra dagen som frisimmande, lättast att få tag i dom då Jag gör precis som du, jag tar aldrig hela kullar utan beroende på vilken art så tar jag hälften av kullen ungefär, och låter föräldrarna ha kvar resten.. Är det en väldigt ovanlig art så tar jag flera men lämnar alltd minst 1/3 del kvar..
/JockeKommentar
-
Jag brukar ta upp ynglena runt en vecka efter att dom har blivit frisimmande för att dom ska kunna präglas av honan.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar