Aha, sorry. Då ska Du titta här: http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=59957
CA-bilder del 4
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
-
Kommentar
-
åh va störd ja blir på't! beställde först motaguense från en affär, dröjde 2 veckor sen ringde han å sa att det inte kom några, men dovii fick jag hem... men det ville jag inte ha. Ringde senare samma dag till en annan affär och dom kunde ta hem antingen freddys eller loisellei sv.odlade. Japp, blir perfekt sa jag och beställde 5st loisellei 4-5cm. Dröjde 2 veckor till och idag hämta jag dom. Svart fin påse så jag kollade inte på dom, lita ju på att det ska va rätt när dom är sv. odlade och allt. Men efter att ha kikat på dom så är dom förvånansvärt lika jaggor som små... Och detta är fan 3:e gången jag beställer annan fisk och får jaggor är det så svårt att sälja rätt?
Får hoppas jag har fel men de liknar inte dom loiselli ungdjur som finns i artregistret. Eller är dom större på bilden tro, nån som vet?Kommentar
-
åh va störd ja blir på't! beställde först motaguense från en affär, dröjde 2 veckor sen ringde han å sa att det inte kom några, men dovii fick jag hem... men det ville jag inte ha. Ringde senare samma dag till en annan affär och dom kunde ta hem antingen freddys eller loisellei sv.odlade. Japp, blir perfekt sa jag och beställde 5st loisellei 4-5cm. Dröjde 2 veckor till och idag hämta jag dom. Svart fin påse så jag kollade inte på dom, lita ju på att det ska va rätt när dom är sv. odlade och allt. Men efter att ha kikat på dom så är dom förvånansvärt lika jaggor som små... Och detta är fan 3:e gången jag beställer annan fisk och får jaggor är det så svårt att sälja rätt?
Får hoppas jag har fel men de liknar inte dom loiselli ungdjur som finns i artregistret. Eller är dom större på bilden tro, nån som vet?Kommentar
-
Det var från akvarieteknik fiskarna kom.... men som sagt man får vänta och se.... kanske man har tur.. .Kommentar
-
Jag har själv köpt vad som skulle vara dovii därifrån men det visade sig "bara" vara vanliga jaggor...
Antingen har de ingen koll själva eller också bryr de sig helt enkelt inte... surt är det iaf...Kommentar
-
-
Kommentar
-
Inte lätt att göra sig av med så mycket ungar..men gjorde mitt bästa..en liten ankedot som kanske inte var så snällt när jag försökte få plats hemma...jag höll zonata o citrunellum med tanke på odling...var några verkligt varma dagar i maj ett år..sommar är här typ..så för att avlasta karen inne så tog jag det ödesdigra beslutet att låta några gå i utedammen...vädret slog om och det vart svinkallt..(skäms)...citrunellum dog men alla zonatum överlevde. verkade inte så berörda faktiskt.en annan iaktagelse:.höll vattenhyacint i dammen och i karen och zonatan älskade dessa..lite diverse typKommentar
-
Kommentar
-
De är skygga än pga de något större firrarna i karet, men sen när dom kommer på att dom inte blir uppätna så kanske de visar sig lite mer och då tar jag lite bilderKommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar