Hörde ifrån Carl Westholm idag. Han har lyckat genomföra sitt första dyk i Kigoma. Det regnar på nätterna så sikten är inte så bra i vattnet. Familjen mår bra och dom bor på Kigoma Hilltop som är ett hotel med muslimska ägare. Hotellet serverar softdrinks typ Fanta och Cocal Cola. (Skulle jag palla det?..) Vi får säkert höra något från detta på ciklidstämman. Själv har jag inte varit i Kigoma sedan 1976. Kanske dags att åka dit igen? Någon som skall med?
Besök i Kigoma
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Undrar hur han lyckades få med familjen dit ner, försöker som en galning att locka sambon. Mina bilder från tidigare resor till Tanganyikasjön lockar henne inte
//NiklasKommentar
-
Kommentar
-
Carl har varit i Stockholm sedan 22 februari. I senaste helgen satt han och jobbade med sina bilder från Kigoma och jag fick ett antal mig tillsända. Det skall bli kul att höra Carl och se hans bilder på stämman.Senast redigerad av Lars Andersson; 10 March 2009, 23:31.Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4Kommentar
-
Vill man få partnern positivt inställd till Afrikaresor så är det knappast Tanganyikasjön som gäller. Malawisjön är mycket enklare, bekvämare och framför allt säkrare. En kombination med en safari till rätt (läs lätt) park och/eller någon vecka på Zanzibar gör att Thailand aldrig lär komma på tal igen. Och grannen kan man väl träffa hemma eller?
Att Carl, fru och barn åkte och arbetade i Addis tror jag mest beror nog på sökande efter erfarenhet i yrkeslivet för dom båda. Men det får Carl själv tala om på stämman.Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4Kommentar
-
Haha, så sant som det var sagt. Låter riktigt nice faktiskt.
"En kombination med en safari till rätt (läs lätt) park och/eller någon vecka på Zanzibar gör att Thailand aldrig lär komma på tal igen. Och grannen kan man väl träffa hemma eller?"Kommentar
-
..och vissa har omvända problem och får tjata för att ev få med sig gubben till Afrika....:-)Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar