If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det ska vara 24W...så är ett litet, vart hittar jag det i så fall?
Fluora kan ju vara ett alternativ...har för mig att det ärväldigt rött?
Eller finns det något annat som skulle kunna passa in? Kanske e lika bra att köra 2st aquarelle...ville ha in lite mer rött bara.
Eller finns det något annat som skulle kunna passa in? Kanske e lika bra att köra 2st aquarelle...ville ha in lite mer rött bara.
Självklart så ska du ha ett grolux, det är det röret som tar fram det röda, fluora är inte i närheten när det gäller att ta fram dom röda färgerna.Janne
Så bra att det verkar gå att få tag på, såg det var t5 i karet jag ska köpa och tänkte jag var tvungen att fundera ut nå´t nytt...Då blir det ett samtal till Kent imorrn!
ja jag tycker bra den med s.grolux den så den ser fina fiskar där som jag har den viktoriaciklider den akvarium så den är bra till röd och blå färg fiskar.. jag tänka den skall till malawiciklider i 375 liter prova med "grolux" blir fina röd o blå färg fiskar den...
Grolux är mitt favoritrör
1. snygg förpackning samt att den tål stötar dvs förpackningen
2. ger jättebra färger i akvariet
3. billig
4. stor efterfrågan (varumärke)
5. den har funnits länge
6. bra vinst (för mig)
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten
3. billig
5. den har funnits länge
6. bra vinst (för mig)
jo jag tycker den är snyggt den med "grolux" tänker skall byta till malawiciklider i 375 liter har nu i aquarelle x 2 där så skall jag ha den grolux x 2 så den fina ser på a.calico och lab.trewavasae röd färg och alla blå fiskar socolofi o fryeri.. så pröva jag med den grolux...
Jag är förvånad att ett sådant skitrör som Grolux fortfarande säljs...unket rött som ger overkliga färgåtergivningar.
Det beror ju lite på ålder på röret också, ett gammalt rör med många lystimmar har ju inget blått eller vitt ljus kvar eftersom de färgerna snabbast förbrukas. Ett nytt ser helt annorlunda ut mot ett gammalt.
3. billig
5. den har funnits länge
6. bra vinst (för mig)
Ja det är ju bara fördelar Christer, men har du inte några gamla supergrolux till salu, du kan väl leta igenom dina förråd, med vänliga hälsningar.Janne
Kommentar