4 meterskar
Kollaps
X
-
-
§16
Nu så återgår vi till 4 meterskaret!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
-
Kommentar
-
Någon som har några förslag på hur jag ska göra + vilket djup jag kan ha max på akvariumet ..Jag ska börja röja i källarrummet som jag haft som förvaring och börja bygga upp formen till akvariumet nästa vecka..jag har redan köpt cement + armeringsjärn..Jag kommer att ta bilder under bygget.Tropheus moori golden kazumba F1
Tropheus dubosi F1
Tropheus Chaitica F1
Tropheus red chimba F1
Tropheus black pemba F1
Tropheus moori white limespot (Mwerazi) VF
Tropheus moori bärnsten F1
Tropheus moori kejsare
Mvh KimKommentar
-
Någon som har några förslag på hur jag ska göra + vilket djup jag kan ha max på akvariumet ..Jag ska börja röja i källarrummet som jag haft som förvaring och börja bygga upp formen till akvariumet nästa vecka..jag har redan köpt cement + armeringsjärn..Jag kommer att ta bilder under bygget.Kommentar
-
-
Kommentar
-
jag är själv i samma fas som du med att planera ett stort akvarium. Mitt akvarium blir 3400x1500x1100 (LxBXH).Synligt glas ca 3000X950. Glaset är 19mm. Mitt byggs i mellan 3st ytterväggar. Jag använder en regelstomme som kläs med plywood invändigt som sedan tätas med epotex akvarie lack.Kommentar
-
Någon som har några förslag på hur jag ska göra + vilket djup jag kan ha max på akvariumet ..Jag ska börja röja i källarrummet som jag haft som förvaring och börja bygga upp formen till akvariumet nästa vecka..jag har redan köpt cement + armeringsjärn..Jag kommer att ta bilder under bygget.
Jag vill veta hur de går....Kommentar
-
Håller på och fixar golvet (klinkers) ska sen fixa väggarna innan det är dags med att börja med det roliga (karet)Tropheus moori golden kazumba F1
Tropheus dubosi F1
Tropheus Chaitica F1
Tropheus red chimba F1
Tropheus black pemba F1
Tropheus moori white limespot (Mwerazi) VF
Tropheus moori bärnsten F1
Tropheus moori kejsare
Mvh KimKommentar
-
-
just detta problem har jag också....räcker epotex vill ju gärna skruva men inte helt lätt för det finns ju inte plats!du kommer alltså fästa plyfan på en regel stomme på väggen? men hur får du tätt i skarvarna??silicon?själv så vill jag regla upp på väggen där oljetanken stod..men skruva ihop hela historian sen ställa på plats..,men som sagt inte helt lätt(vägg till vägg)
Dom säljer även spackel till skarvarna och skruvhålen. Själv sätter jag en liten hålkärls list i alla hörn för att få runda hörn. så det inte blir fickor med luft i.
//PeterKommentar
-
Aha!!...Hade ju kollat på epotex hemsida men helt missat detta...hmmm..runda hörn!? en bra ide tror jag!...undrar hur snällt epotexlack är om man jämför med det brrr glasfiber i en inomhusmiljö?När man jobbar menar jag sak samma om mask tvång med skruv kanske?men det finns ju mer "hus"Senast redigerad av larsa; 12 February 2009, 22:10.Kommentar
-
Kommentar