Nu tycker jag att ni lugnar ner er. Det är ju ändå fredag!
4 meterskar
Kollaps
X
-
-
Jasså du har också en plats i källaren där det har stått oljetankar som du inte vet vad du ska göra med, förutom att bygga ett monster kar såklart. Har du också I balkar ingjutna i botten plattan som Olje tankarna stog på?
Anledningen varför jag inte vill gjuta är att det kommer vara ett H%&#% att ta bort karet om man ska sälja huset någon gång. Om man ska ha genomföringar måste man gjuta in dom från början, har man plywood kan man borra efteråt. Men man måste vara mycket nogrannare om man bygger i trä så att det inte rör på sig med vatten trycket. Jag tycker du gör rätt i att använda dina gammla rutor, alla skiter inte pengar eller äger en akvarieaffär där man har bra kontakter på glas. En Lamell ruta 2X12 som är 3000X1100 i vanligt float glas kostar 16500kr + 1000kr frakt för oss "dödliga". ska man ha optivite eller lowiron får man lägga till ca 10000kr.
//Peter
förra byggde jag ramar i metall som jag klämde rutan i med skruv och sillicon men det kanske är bästa alternativet att fästa rutorna..Ang att ta bort det om säljer huset är inte så svårt en riktig maskin och bila bort det är inte svårt det tog bara ett par timmar i förra huset för mig.Tropheus moori golden kazumba F1
Tropheus dubosi F1
Tropheus Chaitica F1
Tropheus red chimba F1
Tropheus black pemba F1
Tropheus moori white limespot (Mwerazi) VF
Tropheus moori bärnsten F1
Tropheus moori kejsare
Mvh KimKommentar
-
Kommentar
-
Maila han som har gjort saltvattens akvariumet i skåne och fråga, det ser ut som han bara har gjuit en ram som glaset är limmat imot på insidan. Hur hade du tänkt att göra i mellan rutorna?
//PeterKommentar
-
Jag är lungn fredag är ju trevligt men nån öl eller grogg Ola
Konstruktiv kritik är ju helt ok men jag vet ju att det håller så varför inte föklara på ett sätt som är ok och inte klanka ner på folk.man kan göra det på ett snällt och vettigt sätt. Inga sådana här komentarer(Ibland undrar jag hur folk tänker) Som vanligt ska en del alltid vara spydiga...Jag ställer några enkla frågor och får skitsvar Inte undra på att jag inte skrivit på detta forum på ett par år men jag trodde att det blivit bättre.Tycker att man ska hjälpa varann inte klanka ner på varann.Senast redigerad av kilova; 16 January 2009, 22:11.Tropheus moori golden kazumba F1
Tropheus dubosi F1
Tropheus Chaitica F1
Tropheus red chimba F1
Tropheus black pemba F1
Tropheus moori kejsare
Mvh KimKommentar
-
Jag är lungn fredag är ju trevligt men nån öl eller grogg Ola
Konstruktiv kritik är ju helt ok men jag vet ju att det håller så varför inte föklara på ett sätt som är ok och inte klanka ner på folk.man kan göra det på ett snällt och vettigt sätt. Inga sådana här komentarer(Ibland undrar jag hur folk tänker) Som vanligt ska en del alltid vara spydiga...Jag ställer några enkla frågor och får skitsvar Inte undra på att jag inte skrivit på detta forum på ett par år men jag trodde att det blivit bättre.Tycker att man ska hjälpa varann inte klanka ner på varann.
medlar fred utan betalning , samt får massa skit som tack
fast vi har våra duster Ola....tackjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
kommer ej att ha någon diskution med dig framöver vägrar att kommentera dig
cf.akvarielagret hej dåTropheus moori golden kazumba F1
Tropheus dubosi F1
Tropheus Chaitica F1
Tropheus red chimba F1
Tropheus black pemba F1
Tropheus moori kejsare
Mvh KimKommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
JesperKommentar
-
Japp det stämmer ett totalt onödigt rum nu som man måste använda till något vettigt så att man kan få ett riktigt stort akvarium ,jag skiter inte heller pengar så man tager vad man haver OM MAN ÄNDÅ VET ATT DET HÅLLER Jag har haft ett ungefär likadant innan i förra huset men då var det byggt med 2 glas från ett 375 alltså ett 3 meterskar ..det enda saker jag vill veta är om det håller med 10 cm gjutväggar och hur jag ska sätta fast rutorna ,på
förra byggde jag ramar i metall som jag klämde rutan i med skruv och sillicon men det kanske är bästa alternativet att fästa rutorna..Ang att ta bort det om säljer huset är inte så svårt en riktig maskin och bila bort det är inte svårt det tog bara ett par timmar i förra huset för mig.
Varför bila bort??
Var där ingen som ville köpa ett akvarium med hus??>>Drive a real car drive a Jaguar<<Kommentar
-
Men herregud, vissa stunder har du mycket vettigt att säga, andra inte...var bara tvungen att säga det. Sista ordet, slutade man inte med det på mellanstadiet? Man måste väl kunna diskutera normalt och inte på sandlådenivå? Vissa trådar på forumet har på sista tiden jag har varit här spårat ut totalt. Har det alltid varit så? Offtopic jag vet men det räcker med ett ja eller nej...
Jesperjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Kommentar
-
Nuså, får det vara lite vänligare ton i texterna!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
Kommentar