hej!
Har i nuläget två akvarier uppe, ett 720 och ett 375.
Och fiskar:
Managuense 1+1
octofasciatum 2+3
carpinte (!) 2+1
meeki 1+0 (möjlighet att skaffa hona)
nigrofasciatum 2+0 (möjlighet att skaffa hona)
salvini 2+0 (möjlighet att skaffa en hona)
a. rivulatus 1+1
a. pulcher 1+0 (möjlighet att skaffa hona)
Har köpt på mig lite för många och lite fel, eftersom planen var att ha 720 plus ett större. Men nu blev det så att jag får nöjja mig med 375 och 720.
Därav lite problem, känns som managuensen kommer växa ur 720:t, därav tvunget att sälja dem tyvär!!!
A.Pulcher har hängt kvar sen innan, den får klara sig så länge det går!
Mitt förslag vore:
720: salvini, carpinte och a. rivulatus
375: octofasciatum och nigrofasciatum
Tror ni om det? Skulle helst gärna ha någon mer parachromis, typ motaguense eller någon annan. Salvini och managuense är ju favoriterna i nuläget. Eller jag vill inte göra mig av med något, helst skaffa fler och fler men det är väl bara inse att det inte funkar!!! :/
Bara i 720:t känns det som att en salvinihane ensam tar minst halva karet i anspråk.
Börjar kanske bli lite rörigt, men säg gärna vad ni skulle gjort med det jag har, lägg gärna till någon fisk eller ta bort några!!!
go crazy...
Har i nuläget två akvarier uppe, ett 720 och ett 375.
Och fiskar:
Managuense 1+1
octofasciatum 2+3
carpinte (!) 2+1
meeki 1+0 (möjlighet att skaffa hona)
nigrofasciatum 2+0 (möjlighet att skaffa hona)
salvini 2+0 (möjlighet att skaffa en hona)
a. rivulatus 1+1
a. pulcher 1+0 (möjlighet att skaffa hona)
Har köpt på mig lite för många och lite fel, eftersom planen var att ha 720 plus ett större. Men nu blev det så att jag får nöjja mig med 375 och 720.
Därav lite problem, känns som managuensen kommer växa ur 720:t, därav tvunget att sälja dem tyvär!!!
A.Pulcher har hängt kvar sen innan, den får klara sig så länge det går!
Mitt förslag vore:
720: salvini, carpinte och a. rivulatus
375: octofasciatum och nigrofasciatum
Tror ni om det? Skulle helst gärna ha någon mer parachromis, typ motaguense eller någon annan. Salvini och managuense är ju favoriterna i nuläget. Eller jag vill inte göra mig av med något, helst skaffa fler och fler men det är väl bara inse att det inte funkar!!! :/
Bara i 720:t känns det som att en salvinihane ensam tar minst halva karet i anspråk.
Börjar kanske bli lite rörigt, men säg gärna vad ni skulle gjort med det jag har, lägg gärna till någon fisk eller ta bort några!!!
go crazy...
Kommentar