Jag under hösten och en bit in på det nya året tampats med något som jag tycker liknar vita prick på mina Tropheus och några Petrochromis. Vissa fiskar lider inte alls utav ngn symptom. Jag ser heller inget kliande hos fiskarna. Har nu sett att vissa utav tropheusarna ser riktigt slitna ut med risiga sidor och varje fjäll ser ut att ha blivigt bortskavt. Har sett att vissa utav petrosarna har tendens till att ett eller flera fjäll håller på att lossna. Har behandlat 2-3 ggr med medikament mot vita prick och saltat men blir aldrig av med det.
Så .. vad tror ni det kan vara? Kan det vara så att det är ett mycket hetsigt temprament i burken och att vissa fiskar blir slitna på grund av det?
Jag bor i ett bostadshus som är byggt 02/03 .. kan det vara kopparledningarna som spökar?
Jag ska försöka knäppa några bilder senare i kväll.
Mvh
Så .. vad tror ni det kan vara? Kan det vara så att det är ett mycket hetsigt temprament i burken och att vissa fiskar blir slitna på grund av det?
Jag bor i ett bostadshus som är byggt 02/03 .. kan det vara kopparledningarna som spökar?
Jag ska försöka knäppa några bilder senare i kväll.
Mvh
Kommentar