Vieja-tråden 2009
Kollaps
X
-
-
Håller med, att köpa 2 vuxna kan leda till den enes död rätt så fort!! Köp hellre 6 mindre o låt dom växa upp ihop...Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Kommentar
-
Nu är man med i gänget!
Införskaffade 2st Melanura i Sandby, förhoppningsvis inga bastarder.
Tack för tipset förresten.
Den stora (ca 20 cm) jagade runt den lilla (ca 15 cm) första 2 dygnen, men nu har det övergått till lite mera skakningar och parningsbetéende.
De gick i varsit kar i affären för att de inte skulle börja leka och jaga varandra, sa försäljaren.
Men dom har inte ätit något på 3 dygn, så jag är lite orolig.Kommentar
-
Införskaffade 2st Melanura i Sandby, förhoppningsvis inga bastarder.
Tack för tipset förresten.
Den stora (ca 20 cm) jagade runt den lilla (ca 15 cm) första 2 dygnen, men nu har det övergått till lite mera skakningar och parningsbetéende.
De gick i varsit kar i affären för att de inte skulle börja leka och jaga varandra, sa försäljaren.
Men dom har inte ätit något på 3 dygn, så jag är lite orolig.Kommentar
-
Kommentar
-
Skall man slänga ner en platt sten dom kan lägga rommen på, om dom nu är på väg att leka? Hur inreder ni ett lekakvarium, eller lockar till lek? (Nu pratar jag fortfarande om ciklider)Kommentar
-
Kommentar
-
SÅ! Nu hann jag varken lägga i en sten eller kruka, dom hann lägga all rommen på en kokosnöt. Hämtade dom i fredags och redan rom..Kommentar
-
Mellanura eller vad??
Köpte detta par för lite mer än ett år sedan.
Har för ett bra tag sedan förstått att detta inte är äkta mellanura.
Undrar vad ni tror om detta.Blandat med Synspilla eller???
Läser man i artregistert om Mellanuans Beteende och lek så stämmer det mycket bra med mina fiskar.
Ska tillägga att jag inte föder upp och sprider ut denna troliga blandrasen...Kommentar
-
Jag tycker bara att det är kul och se om de lyckas, skall definitivt inte slänga ut dessa bastarder på marknaden. Iallafall inte lura någon till att köpa dessa i hopp om att det är ren Melanura.
Tycker själv att dom är snygga. Killen som har affären i Sanby sa till mig att det var ren Melanura,men men!
Skulle gissa att det är syskon till dina som jag har, fast de saknar de blåa horisontella ränderna på huvudet. Men nu har mina firrar gått i Affären och trängts ett tag, kommer väl att färga ut lite mer i framtiden. Skall se om jag kan lägga in en bild, så att vi kan jämföra.Kommentar
-
Har precis pratat med fiskhandlarn i Sandby. Han säger att avelsparet var importerat ifrån Canada för ca 4 år sedan, och att det skall vara rena Melanurum. Vad skall man tro? Han sa ytterligare att han gladeligen köpte yngel av mig, för att sälja vidare.Kommentar
-
det finns väl inget som säger att dina är bastarder bara för att salmberg tror sig ha sådana, man brukar kunna lita på lasse i södra sandby, men för säkerhets skull ta ett par bilder och länka hit så får du säkert expert uttalanden...tror inte salmberg köpte sina i södra sandby om jag minns rättMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
det finns väl inget som säger att dina är bastarder bara för att salmberg tror sig ha sådana, man brukar kunna lita på lasse i södra sandby, men för säkerhets skull ta ett par bilder och länka hit så får du säkert expert uttalanden...tror inte salmberg köpte sina i södra sandby om jag minns rätt
Synspillorna kommer ifrån akvarietjänst.
Bild på synspillerna.Kommentar
-
Kommentar