If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Patrik får jag fråga vad det är för Vieja som är överst på dom 2 första bilderna, samt nederst på den sista bilden?
Hej Jocke!
De Viejorna du menade är samma individ, han är bara lite upprörd på den nedersta bilden.
Köpte ju Jinnarparens gamla Fenestrata hona och sökte hane. På Nol hittade jag denna väldigt blek som skulle va Fenestrata. Hm är lite osäker faktiskt. Vad tror du? Tycker den liknar Maculicauda mer utan de svarta bandet.
De Viejorna du menade är samma individ, han är bara lite upprörd på den nedersta bilden.
Köpte ju Jinnarparens gamla Fenestrata hona och sökte hane. På Nol hittade jag denna väldigt blek som skulle va Fenestrata. Hm är lite osäker faktiskt. Vad tror du? Tycker den liknar Maculicauda mer utan de svarta bandet.
Jo jag trodde nog det var samma individ
Men nee jag tror varken det är Fenestrata eller Cauda, Caudan har ju dessutom ett lodrätt band, denna har ju ett vågrätt.. Hmmm Är kanske nån av alla dessa korsningar som cirkulerar tyvärr.. Ser mera ut som det finns Synspila i den, men väldans blek som du påpeka själv... Någon annan som har några teorier?
Beroe helt på vilken art det är och storlek. Men från 40-50:- och uppåt för mindre. 200:- och uppåt för mindre vanliga. Större exemplar kan kosta allt från 200:- och uppåt. Lekpar från 400:-. I bland vill akvarieutiken pga plastbrist bli av med stor fisk och då kan man få de billigt. Jätte svårt att säga vad de kostar.
De viktiga är att veta att man har plats för dom även när de blir större. Allt för många köper individer till allt för små kar.
Jag får inte lov att skaffa hund för frugan, så detta är det närmsta jag kan komma.
Ett 720 bör väl räcka till 2 individer Vieja.
Tack för tipset om Zoologiskan i Sandby, skall se om jag hinner dit nu i veckan.
Kommentar