::d
Vieja-tråden 2009
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Amatör
Hade jag hittat några Vieja till mitt kar, hade vi kanske varit två här på tråden. Verkar svåra att få tag på här i SkåneKommentar
-
Senast redigerad av tjornpatrik; 18 February 2009, 11:12.Kommentar
-
Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
De Viejorna du menade är samma individ, han är bara lite upprörd på den nedersta bilden.
Köpte ju Jinnarparens gamla Fenestrata hona och sökte hane. På Nol hittade jag denna väldigt blek som skulle va Fenestrata. Hm är lite osäker faktiskt. Vad tror du? Tycker den liknar Maculicauda mer utan de svarta bandet.Kommentar
-
Hej Jocke!
De Viejorna du menade är samma individ, han är bara lite upprörd på den nedersta bilden.
Köpte ju Jinnarparens gamla Fenestrata hona och sökte hane. På Nol hittade jag denna väldigt blek som skulle va Fenestrata. Hm är lite osäker faktiskt. Vad tror du? Tycker den liknar Maculicauda mer utan de svarta bandet.
Men nee jag tror varken det är Fenestrata eller Cauda, Caudan har ju dessutom ett lodrätt band, denna har ju ett vågrätt.. Hmmm Är kanske nån av alla dessa korsningar som cirkulerar tyvärr.. Ser mera ut som det finns Synspila i den, men väldans blek som du påpeka själv... Någon annan som har några teorier?Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
tycker det ser ut som en korsning mellan cauda och zonatum, eller kanske synspilum..Tom.Nordbeck aka Midas_TomKommentar
-
Känns ju som Maculicauda borde vara inblandad.
Hade mina misstankar men hoppades att den skulle vara ren fast den är himla charmig.Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Beroe helt på vilken art det är och storlek. Men från 40-50:- och uppåt för mindre. 200:- och uppåt för mindre vanliga. Större exemplar kan kosta allt från 200:- och uppåt. Lekpar från 400:-. I bland vill akvarieutiken pga plastbrist bli av med stor fisk och då kan man få de billigt. Jätte svårt att säga vad de kostar.
De viktiga är att veta att man har plats för dom även när de blir större. Allt för många köper individer till allt för små kar.Kommentar
-
Jag får inte lov att skaffa hund för frugan, så detta är det närmsta jag kan komma.
Ett 720 bör väl räcka till 2 individer Vieja.
Tack för tipset om Zoologiskan i Sandby, skall se om jag hinner dit nu i veckan.Kommentar
Kommentar