If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hej
Ser bra ut!!
Vad har du för fiskar däri? Såg ut som nåt i stil med diadema och nån heros? efasciatus kanske?... Lycka till med ditt nya kar.
mvh Niklas
Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.
Jag tycker det är snyggt. Framför allt gillar jag rötterna.
/Jocke
Fick roten till höger med akvariet. Jag tycker den är grymt snygg och det är ju rätt storlek när man får trixa för att överhuvudtaget få ner den i akvariet.
Ok, kikade lite på andra burkar du hade på din sida. Såg mkt fint ut
Tyvärr har jag inte allt kvar. Jag har bara ett 600 liters och ett 212 liters igång. Jag tar aldrig bort bilderna så det ser ut som om jag har hur mycket som helst.
Härligt!
Du bytte upp dig till 600 från 500 va? Ser välbalanserat ut i vilket fall när det gäller fiskarna och jag håller med dig om att ett stim dolkar skulle passa bra. Det blir lite mer dynamik i karet på så vis med tanke på fiskstorlekarna och rörelsemönster etc etc.. Det enda jag själv skulle förändra med ditt kar är växterna som jag tycker är alltför likformiga. Iofs trevligt att dina svärdsplantor ser någorlunda oskadda ut inte minst med tanke på hantlarna. Har själv haft hantlar som t.om har käkat anubiasrötter men möjligen ger du dem mycket grönt tillskott..?
Jag tror att ett "draperi" med t.ex jättevallisneria i bakkant hade gett akvariet och det "gröna" en extra dimension. Lite mer djup.
Härligt!
Du bytte upp dig till 600 från 500 va? Ser välbalanserat ut i vilket fall när det gäller fiskarna och jag håller med dig om att ett stim dolkar skulle passa bra. Det blir lite mer dynamik i karet på så vis med tanke på fiskstorlekarna och rörelsemönster etc etc.. Det enda jag själv skulle förändra med ditt kar är växterna som jag tycker är alltför likformiga. Iofs trevligt att dina svärdsplantor ser någorlunda oskadda ut inte minst med tanke på hantlarna. Har själv haft hantlar som t.om har käkat anubiasrötter men möjligen ger du dem mycket grönt tillskott..?
Jag tror att ett "draperi" med t.ex jättevallisneria i bakkant hade gett akvariet och det "gröna" en extra dimension. Lite mer djup.
Mvh/Andreas.
Från 500 till 600 stämmer bra.
Mina hantlar äter inte växter alls. Däremot har alla fiskarna och framförallt hantlarna en tendens att gräva upp växter vid lek.
Det är lite tanken att bara ha en typ av biotopriktig växt för att det ska se mer natur troget ut. En annan typ av växt som bryter av tål ju dock att tänka på.
Kommentar