Metal n' Rock

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tony
    Användare
    • April 2002
    • 4594

I morgon blir det snudd på danmark.

Porcupine tree och Katatonia i Lund lär inte gå av för hackor!
    Tony Englund

Kommentar

• Mikael W
      NCS Medlem

• August 2002
      • 8623

WASP var vrålbra. Men så klart, det är ju en kille i min ålder.

Det var mer musik, mindre "underhållning", vilket mina yngre kolleger kanske var aningen besvikna över. Själv klagar jag inte, sånt är ju ändå bara teater. Hörde ett rykte att de, när de spelar utomlands, vill framtona sig mer som musiker.

Nu inväntar jag bara den där inte helt oangenäma muskelvärken i mellangärdet som brukar följa på väldoserade bastoner.
      mvh
      Mikael W
      (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• Mikael W
        NCS Medlem

• August 2002
        • 8623

T.ex. denna. Jo, gammal, men så bra.
        Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Och då är den här versionen tam i förhållande till den som framfördes igår. När Blackie hade salen att sjunga i kapp var feelaren i taket.
        mvh
        Mikael W
        (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• Lutt
          Användare
          • October 2005
          • 1919

Raubtiers skiva (Det finns bara krig) är riktigt tung. Inte ofta man lyssnar på svensksjungande metal.
          Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Kommentar

• endymion

Mina kompisar i Fearless Division spelar i programmet Replokalen i P4 Jönköping 11.30 idag. Så då blir det fullt ös i P4.

Kommentar

• Niklas Olsson
              Användare
              • February 2003
              • 1156

Ursprungligen postat av Mikael W
              WASP var vrålbra. Men så klart, det är ju en kille i min ålder.

Det var mer musik, mindre "underhållning", vilket mina yngre kolleger kanske var aningen besvikna över. Själv klagar jag inte, sånt är ju ändå bara teater. Hörde ett rykte att de, när de spelar utomlands, vill framtona sig mer som musiker.

Nu inväntar jag bara den där inte helt oangenäma muskelvärken i mellangärdet som brukar följa på väldoserade bastoner.
              Härligt...då har man något att se fram emot på onsdag i Göteborg då Aldrig sett dom tidigare så ska bli kul!
              //Niklas

www.nofoto.se
              Nofoto på Facebook

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av Mikael W
                Tycker jag brukar känna av mer i nacktrakten dagen efter...

Mvh/Andreas.

Kommentar

• Gäst

Äntligen!

Det här har man väntat länge på...

Mvh/Andreas.

Kommentar

• HåE
                    Användare
                    • September 2007
                    • 1525

Bara för skojs skull googlade på en gammal granne som man har vuxit upp tillsammans med på lilla forsmon i Timrå. Blev lite chockad över hans utveckling. Det var ju jag som var den riktiga hårdrockare på gatan, och en jäkel på att spela på stereon. Han satt ju bara och lekte med en akustisk gitarr. Hur det kan bli.

När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

Kommentar

• Ola Svensson
                      Användare
                      • April 2002
                      • 14633

Ursprungligen postat av A C-son
                      Det här har man väntat länge på...

Mvh/Andreas.
                      Får ta och lyssna på det där...

Jag såg Fear Factory när de turnerade på första skivan och var death metal med industriinslag. Andra gillade jag också men orkade inte kolla upp vad de gav ut. Live såg jag dem i hultsfred och framtoningen var ju väldigt mycket hardcore då. Pitchshifter är ju ett annat band som totalt gick bort sig i hardcorköret. Jag har inget mot hardcore men banden som övergick till det blev alla så himla tråkiga. Det blev bara "nu ska kidsen hoppa till vår musik" av alltihop.
                      Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av Ola Svensson
                        Får ta och lyssna på det där...

Jag såg Fear Factory när de turnerade på första skivan och var death metal med industriinslag.
                        Jo...Jag kommer ochså mycket väl ihåg när deras Soul of a new machine släpptes och man kunde läsa i en tidningsrecension att den lät som en symbios mellan Godflesh och Napalm Death...(Fanns liksom inte så mycket att göra en rättvis jämförelse med)

Mvh/Andreas.

Kommentar

• Jonas E
                          Användare
                          • February 2003
                          • 2533

tjena alla monsterdiggare!
                          Nu är jag tillbaks i tråden efter ett långt uppehåll. Har varit upptagen med allt möjligt men mestadels tentor i nationalekonomi osv.

Konserter som bokats in;
                          Rammstein - malmö
                          Stratovarius - Lund 6/2
                          Är även sugen på In Flames i malmö i december

Skivor som inhandlats;
                          Kamelot - ghost opera (impulsköp på mediamarkt) go skiva men den kan inte mäta sig med tidigare verk.
                          Slayer - Christ Illusion mycket trevlig platta
                          och några andra som jag glömt bort.

Framtiden skall tillbringas med att spela in ett gäng låtar med bandet och sen ut o lira live så mycket de bara går. Är sjukt laddad på att lira!

Nästa års festival ser ut att bli Wacken Open Air då det var den bästa festivalen jag varit på någonsin, kan starkt rekommendera den!
                          /Jonas
                          540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• Tony
                            Användare
                            • April 2002
                            • 4594

Oj, jag har ju också missat att uppdatera:

Behemoth, arsis och devildriver på Trägårn i gbg var inte att leka med.

Arsis som är überteknisk dödsmetall var grymma, men hade uselt ljud.

Behemoth gick snabbt och lätt upp på min topp-10-lista över extremt bra konserter. Något så vansinnigt tajt, välspelat, välljudande i kombination med deras makalösa mängd av bra låtar går icke av för hackor! Att de dessutom känns evil på riktigt sätter ytterligare plus i kanten
                            Tony Englund

Kommentar

• Jonas E
                              Användare
                              • February 2003
                              • 2533

jag ville se dem men pengarna var på låg nivå just då =(
                              /Jonas
                              540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• ozric
                                Användare
                                • March 2004
                                • 3187

Bäst just nu..

Astra [us] rekomenderas starkt till dem som e inne på "progressiv Pink Floyd-stoner". Ligger på coola Rise Above.
                                Finns dock ett "light-metal-band" fr Italien med samma namn..
                                ASTRA's profile including the latest music, albums, songs, music videos and more updates.
                                Senast redigerad av ozric; 26 November 2009, 17:35. Anledning: gfbr
                                "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                                c",)

Kommentar

Arbetssätt...