Metal n' Rock

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Niklas Olsson
    Användare
    • February 2003
    • 1156

Jaha, då missar Sonic Syndicate sin frontman Roland också. Tror det kan bli tufft för dom att klara sig utan honom. Lösningen med två sångare var ju kanon, en grym fyllighet i sången som resultat. Dom kompletterade varann grymt (tycker jag). Nu är det bara att hoppas dom hittar en värdig ersättare...
    //Niklas

www.nofoto.se
    Nofoto på Facebook

Kommentar

• Jonas E
      Användare
      • February 2003
      • 2533

Jag var och såg Satyricon på KB i Malmö ikväll och jääävlar vilken bra konsert de gjorde. Kanonljud på KB för en gångs skull och bandet öste riktigt bra. Enda minus var att publiken kanske var lite halvlam ibland men vid solklara guldkorn östes det på bra av allesammans. Under fuel for hatred blev det till och med en ganska okej moshpit av studsande och knuffande. Allsången på avslutande Mother North var även den kanonbra =)
      /Jonas
      540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• Niklas Olsson
        Användare
        • February 2003
        • 1156

Vilka av er kan man ha möjlighet att stöta på på Metaltown i år?
        Det verkar som Mansson kommer headlinea på lördag, hade nog hellre sett någon annan som avslutning då!
        //Niklas

www.nofoto.se
        Nofoto på Facebook

Kommentar

• Tony
          Användare
          • April 2002
          • 4594

Jag missar ju ogärna Metaltown, men i år är ju startfältet katastrofalt dåligt jämfört med tidigare år..
          Tony Englund

Kommentar

• Ola Svensson
            Användare
            • April 2002
            • 14633

Hittade en ny recension av en återutgivning av mitt favvoband (SWANS) på min favvosida (www.brainwashed.com) http://brainwashed.com/index.php?opt...=7537&Itemid=1

Michel Gira kanske ska återförenas med sig själv http://brainwashed.com/index.php?opt...=7536&Itemid=1
            Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Niklas Olsson
              Användare
              • February 2003
              • 1156

Ursprungligen postat av Tony
              Jag missar ju ogärna Metaltown, men i år är ju startfältet katastrofalt dåligt jämfört med tidigare år..
              Visst finns det mer att önska ang. bandlistan men det brukar ändå vara en grym stämning där nere på piren...för min del ser fredagen bäst ut!
              //Niklas

www.nofoto.se
              Nofoto på Facebook

Kommentar

• Jonas E
                Användare
                • February 2003
                • 2533

jörn lande tillbaks i masterplan är lagom gamla nyheter men man kan ju knappast bli lyckligare. Och på onsdag dyker nya stratovarius-skivan upp i brevlådan. Mycket händer just nu =)
                /Jonas

Kommentar

• Tony
                  Användare
                  • April 2002
                  • 4594

Ursprungligen postat av Jonas E
                  jörn lande tillbaks i masterplan är lagom gamla nyheter men man kan ju knappast bli lyckligare. Och på onsdag dyker nya stratovarius-skivan upp i brevlådan. Mycket händer just nu =)
                  Då är det bara att våffla håret och sno på sig spandexbyxorna för din del?
                  Tony Englund

Kommentar

• Jonas E
                    Användare
                    • February 2003
                    • 2533

njaaa tror inte mina 3-4 cm hår på skallen skulle se så himla annorlunda ut om man våfflade det =P
                    /Jonas

Kommentar

• ozric
                      Användare
                      • March 2004
                      • 3187

Ursprungligen postat av Ola Svensson
                      Hittade en ny recension av en återutgivning av mitt favvoband (SWANS) på min favvosida (www.brainwashed.com) http://brainwashed.com/index.php?opt...=7537&Itemid=1
                      Tnx!
                      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                      c",)

Kommentar

• Jonas E
                        Användare
                        • February 2003
                        • 2533

imorgon (onsdag) smäller det, då är det dags för nya stratovarius-plattan! Hittills har de prov man hört på nätet visat upp ett betydligt mer proggigt Stratovarius men som ändå har kvar sin själ med sköna refränger och lökiga synthslingor.

länk till nya musikvideon; http://www.youtube.com/watch?v=3S7Wx4aYM0o

det känns fräscht men ändå klassiskt strato, jens johanssons synthar sitter där de ska och nya gitarristen får bra med utrymme. Det positiva är att han inte försökt att kopiera tolkki alls.

så imorgon (onsdag) ska jag njuta av min limited special edition med signerad vinylsingel av deep unknown =)
                        /Jonas

Kommentar

• HåE
                          Användare
                          • September 2007
                          • 1525

Heaven and hell.

Då har den alltså kommit. "Heaven and hell-the devil you know". Gruppens första studioplatta sedan dehumanizer-1992. Då under sigillet Black Sabbath. Tony Iommis ondskefulla gitarrljud leder oss från första till sista spår. Ett gitarrljud som man inte kan ta fel på, och Dios röst håller fortfarande riktig hög klass. Skivan känns mer och mer helgjuten efter varje lystning. Inga riktiga toppar men heller inga dalar. Jag ger den en klar.
                          När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

Kommentar

• cichlids4fun
                            NCS Medlem
                            • April 2002
                            • 3111

Ursprungligen postat av HåE
                            Då har den alltså kommit. "Heaven and hell-the devil you know". Gruppens första studioplatta sedan dehumanizer-1992. Då under sigillet Black Sabbath. Tony Iommis ondskefulla gitarrljud leder oss från första till sista spår. Ett gitarrljud som man inte kan ta fel på, och Dios röst håller fortfarande riktig hög klass. Skivan känns mer och mer helgjuten efter varje lystning. Inga riktiga toppar men heller inga dalar. Jag ger den en klar.

åfan är det nya låtar eller bara gammalt..........måste nog in te stan och handla
                            Mvh
                            Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• HåE
                              Användare
                              • September 2007
                              • 1525

Helt nytt album.
                              När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

Kommentar

• cichlids4fun
                                NCS Medlem
                                • April 2002
                                • 3111

Ursprungligen postat av HåE
                                Helt nytt album.
                                ok lyssnar på den på spotify just nu, låter lite tamt hittills
                                Mvh
                                Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

Arbetssätt...