Metal n' Rock

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tony
    Användare
    • April 2002
    • 4594

Jonas för bövulen, jag hoppas inte du menar allvar med CoB?

De gjorde EN skiva som är ett bländande mästerverk, "Hatebreeder". Efter den försvann ju precis allt som gjorde dem bra, nämligen förmågan att skapa unik, melodisk, snabb och välspelad musik. Hur kunde de gå så illa?
    Tony Englund

Kommentar

• Jonas E
      Användare
      • February 2003
      • 2533

aja nu får du ju skärpa dig =) Det är ju sväng som fan om dem, jag säger inte att de är nåt ubertrue deathmetalband men de gör jävligt grymma låtar fortfarande!

Hatecrew deathroll, are you dead yet och senaste blooddrunk har många guldkorn på sig. Sen de klassiska låtarna från follow the reaper och en del av de gamla är ju rent ut sagt klockrena. Jag föredrar deras nyare material där de går mer på käftsmälls-principen och råa riff än uberspeed =P

Men va tycker du om Thyrfing då? =)
      /Jonas
      540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• Tony
        Användare
        • April 2002
        • 4594

Thyrfing har legat på favoritlistan i många år. Deras bästa i mitt tycke är Urkraft. Vansinnigt mäktiga låtar.

Den nya har jag knappt lyssnat igenom, så där vågar jag inte uttala mig
        Tony Englund

Kommentar

• Jonas E
          Användare
          • February 2003
          • 2533

Tip för en lyckad hemmakväll;
          tag 2st eller fler hårdrocksälskande personer
          ett antal öl
          Thyrfing - Hels vite
          En grym stereo på hög volym
          Njut

Ett alternativ är att göra som jag, min bror och min gode vän Tor. Först värmer man upp med Dimmu Borgir - Stormblåst på vinyl, sen sätter man igång Thyrfing - Vansinnesvisor och sen Thyrfing - Hels vite. Där har man en lyckad kväll!
          /Jonas

Kommentar

• Anna Österman
            Användare
            • March 2006
            • 282

Ursprungligen postat av Jonas E
            kvällen hos min polare vigdes åt musik av Moonsorrow, Children of Bodom och Thyrfing. Thyrfing släppte en av de bästa skivorna förra året, Hels vite, som är ett rent mästerverk rakt igenom.

Moonsorrow är lite roliga, en skiva på 56minuter där det egentligen är en låt uppdelad i två spår. En hel del kanoncoola grejer =)

Children of Bodom är helt enkelt så mycket röj som det går att få metal att bli och det är inte för intet de är ett av de största banden i sin genre. Jag såg dem på wacken open air i somras och ja jävlar. 70 000 hårdrockare kan inte ha fel, CoB är jävligt bra =)
            Jag är egentligen powermetal-tjej men Children of Bodom är oerhört njutbart. Kommer eventuellt hamna på Metaltown så då kanske vi ses.
            Fiskar är vänner-inte mat!

Kommentar

• Niklas Olsson
              Användare
              • February 2003
              • 1156

Klart du ska till Metaltown...
              Köpte ett tvådagarspass igår så nu är det bara att hoppas på en bra lineup.
              Disturbed kommer...grymt bra men hört lite negativt om dom live så vi får se vad det blir av det.
              Inte hört Municipal Waste innan men lyssnade på dom på youtube och dom verkar lovande.
              //Niklas

www.nofoto.se
              Nofoto på Facebook

Kommentar

• Ola Svensson
                • April 2002
                • 14633

Jarboe kom ut med en skiva förra året som var rätt metall. Phil Anselmo och Attila Csihar gästar på sång.
                Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Slagskott
                  Användare
                  • May 2007
                  • 180

Jag var på Metaltown nu i somras, höjdpunkten för mig var Cavalera Conspiracy med bröderna max & Iggor Cavalera.
                  De härstammar från klassiska Sepultura och Max har sedan gjort skivor med bla. projekt som nailbomb och soulfly..
                  Höll på att börja lipa, har aldrig lyckats se dem live förut så det var MER än njutbart.
                  Jag spolade In flames sista kvällen dock, jag gillar mer de gamla plattorna och det var jävligt mycket publik då också, vet inte hur många korvvagnar vi gick förbi på Göta älvbron då vi skulle hem.. mycket fritittande haha.

Nåväl, Children of bodom, disturbed, volbeat är värda entrebiljetten bara dem och så ska väl in flames avsluta klabbet igen?
                  Gott, då blir det en tidig sorti på lördagen hehe.
                  – Säger man Mark eller Marc?
                  – Man säger Mark In Da Muthaf@#&in’ Park!
                  ---
                  Mark Owuya, legendarisk rapartist och målvakt

Kommentar

• Slagskott
                    Användare
                    • May 2007
                    • 180

Ja just det...

För skivsläpp mm. så rekomenderar jag världens bästa skivbolag

Jetzt Vinyl, CDs, Band Merch und Fashion bei Nuclear Blast shoppen – die besten Preise für Metallica, AC/DC, Motörhead, Slayer und vielen weiteren Bands
                    ---

Kommentar

• Niklas Olsson
                      Användare
                      • February 2003
                      • 1156

Ursprungligen postat av Slagskott
                      och så ska väl in flames avsluta klabbet igen?
                      Vart har du hört d? Nä, hoppas och tror det blir nå´t annat som avslutar i år.
                      Senast redigerad av Niklas Olsson; 21 January 2009, 02:04.
                      //Niklas

www.nofoto.se
                      Nofoto på Facebook

Kommentar

• ozric
                        Användare
                        • March 2004
                        • 3187

Har inte varit intresserad av Napalm Death sen Lee Dorian slutatde men nya Time waits for no slave... ; Fyihelvete vad den tog!!
                        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                        c",)

Kommentar

• Slagskott
                          Användare
                          • May 2007
                          • 180

Ursprungligen postat av Niklas Olsson
                          Vart har du hört d? Nä, hoppas och tror det blir nå´t annat som avslutar i år.
                          Bara en gissning, inte direkt kvalificerad dock men In flames drog sjuhelvetes publik nu sist.
                          De är ju dessutom profeter i sin egna stad...
                          Vilket annat band, med tanke på storleken på festivalen skulle kunna dyka upp och avsluta klabbet annars ?
                          ---

Kommentar

• Tony
                            Användare
                            • April 2002
                            • 4594

För min del var det Clutch som avslutade förra årets Metaltown, och det gjorde de nått så vansinnigt bra.
                            Tony Englund

Kommentar

• Jonas E
                              Användare
                              • February 2003
                              • 2533

Ujujuj nu e det svårt alltså, vilken jävla festival ska jag dra till....metaltown är väl den som är mest rätt pris och bandmässigt just nu.

Om nån vecka blir det iaf konsert, Edguy på KB i malmö! Ska bli kanonkul med en glädjeinjektion av ett av de spralligaste metalbanden som finns =P

"reklampaus"
                              om ni är inne på brutalare tongångar så måste jag ju göra lite reklam för min brorsas band Kadaver, myspace.com/kadaverlund eller www.kadaver.se =)
                              /Jonas

Kommentar

• Niklas Olsson
                                Användare
                                • February 2003
                                • 1156

Ursprungligen postat av Slagskott
                                Bara en gissning, inte direkt kvalificerad dock men In flames drog sjuhelvetes publik nu sist.
                                De är ju dessutom profeter i sin egna stad...
                                Vilket annat band, med tanke på storleken på festivalen skulle kunna dyka upp och avsluta klabbet annars ?
                                Självklart skulle dom dra fullt i år igen men tror inte det vore bra för festivalen om dom ska behöva köra på samma band som avslutning året efter. Vet inte vilket enskilt band som kunde dra lika mycket intresse som In Flames gjorde ifjol (förutom dom riktigt stora livebanden som inte skulle spela på festivalen) men det viktigaste är ju att helheten blir kanon med en bra mix.
                                //Niklas

www.nofoto.se
                                Nofoto på Facebook

Kommentar

Arbetssätt...