Metal n' Rock

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Slagskott
    Användare
    • May 2007
    • 180

Ursprungligen postat av Niklas Olsson
    Självklart skulle dom dra fullt i år igen men tror inte det vore bra för festivalen om dom ska behöva köra på samma band som avslutning året efter. Vet inte vilket enskilt band som kunde dra lika mycket intresse som In Flames gjorde ifjol (förutom dom riktigt stora livebanden som inte skulle spela på festivalen) men det viktigaste är ju att helheten blir kanon med en bra mix.
    Ja absolut är mixen mycket viktig.
    Etablerade band, demoband och "upcoming" band är alla en viktig del, det var rätt bra gung i tältet och det kändes som om det var rätt mycket entusiaster där också.
    – Säger man Mark eller Marc?
    – Man säger Mark In Da Muthaf@#&in’ Park!
    ---
    Mark Owuya, legendarisk rapartist och målvakt

Kommentar

• Bright_Blue
      NCS Medlem
      • June 2004
      • 1582

Ingen som lyssnar på Avenged Sevenfold? Bra låt här annars: http://www.youtube.com/watch?v=7AD4F...eature=related

Backyard Babies på Fredag, fan vad gutt!

Kommentar

• Jonas E
        Användare
        • February 2003
        • 2533

ikväll blir de Edguy på Kb. Ska bli trevligt o höra lite gammal go powermetal blandat me klassisk hårdrock.

Min brorsas band har laddat upp en ny låt på myspace, www.myspace.com/ineptmadness lite klassisk metal blandat med motörhead och modernare grejer
        /Jonas
        540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• Jonas E
          Användare
          • February 2003
          • 2533

Då har man grejat biljetter till sonisphere festival i hultsfred där det blir Metallica och en massa andra band =)
          /Jonas

Kommentar

• Tony
            Användare
            • April 2002
            • 4594

Ursprungligen postat av Jonas E
            Då har man grejat biljetter till sonisphere festival i hultsfred där det blir Metallica och en massa andra band =)
            Är de slut ännu? Det är ju lockande att se Mastodon alla gånger, och en Metallicaspelning med bättre ljud än den i globen känns ju intressant
            Tony Englund

Kommentar

• Jonas E
              Användare
              • February 2003
              • 2533

tror inte de sålt slut än, inte direkt så att alla barnfamiljer drar till hultsfred på en heldagsfestival.

Lamb of God e osså ganska coola live, sen kan man ju aldrig säga nej till att se cradle of filth live för att få sig ett gott skratt åt lille dani filth =P
              /Jonas

Kommentar

• malplacerad
                Användare
                • May 2005
                • 877

Ursprungligen postat av Tony
                Är de slut ännu? Det är ju lockande att se Mastodon alla gånger, och en Metallicaspelning med bättre ljud än den i globen känns ju intressant
                Var inte mycket till ljud i söndags när jag var där!

Mastodon är kanonbra (nyupptäckta för mig) så jag ska övertala en polare att haka på till sonisphere
                ||||

Kommentar

• HåE
                  Användare
                  • September 2007
                  • 1525

Bästa powermetal skivan-08

Om man gillar Edguy eller Tobias Sammet's Avantasia så är det inget snack om vad som är 2008 års bästa skiva. Det är helt klart geniet Andre Matos "Time to be free".
                  Mvh
                  Håkan
                  När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

Kommentar

• cichlids4fun
                    NCS Medlem
                    • April 2002
                    • 3111

jag har ägnat natten här på jobbet med att dundra 4 skivor med killswitch (stavningen?)
                    men det vete fan, gillar soundet men det där gapandet e lite väl tycker jag.....
                    Mvh
                    Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• Jonas E
                      Användare
                      • February 2003
                      • 2533

håkan; tack för tipset, skall kollas upp snarast! Andre matos gjorde riktigt bra ifrån sig när jag såg avantasia på wacken i höstas så det är ju riktigt intressant.
                      /Jonas

Kommentar

• HåE
                        Användare
                        • September 2007
                        • 1525

Det stämmer bra det.

Andre Matos medverkade i Avantasia. Det är ju ingen nackdel att gå i Tobias Sammet's fotspår. Om det är så att du gillar AC/DC så har jag ett tips. Lyssna på Rhino Bucket's första skiva. En riktig höjdare. Tyvärr är den jävligt svår att få tag på. Jag fick tillslut tag på den begagnat i USA. Det är tydligen bråk med gammla skivbolaget, och dom vägrar att släppa ut en ny pressning.
                        Mvh
                        Håkan

Kommentar

• JorjanKlykan1973

När det gäller skivor 2009 har jag egentligen bara lyssnat på två som är riktigt vassa ännu, nämligen gamla Kreators "Hordes of Chaos" och nästan lika gamla Napalm Death "Time waits for no slave". Båda banden gamla som gatan men levererar stenhårt.

--------------------------------
                          Åtgärd Flytta Sport

Kommentar

• Slagskott
                            Användare
                            • May 2007
                            • 180

Cavalera conspiracy från Metaltown i somras, ispelat av P3-Live.
                            Ganska dåligt ljud men ändå...
                            Vill minnas att ljudet var rätt bra som "front row banger" (Tack Bröderna hårdrock)

Den 24:e, passande nog min födelsedag är Max tillbaka med soulfly och gör en spelning på sticky fingers.

– Säger man Mark eller Marc?
                            – Man säger Mark In Da Muthaf@#&in’ Park!
                            ---
                            Mark Owuya, legendarisk rapartist och målvakt

Kommentar

• HåE
                              Användare
                              • September 2007
                              • 1525

Gammal är äldst.

En skiva jag blev väldigt förvånad över är Saxons into the labyrinth. Mycket bättre än jag trodde. Biff Byford har fortfarande en riktigt bra röst, och gitarr spelet är riktigt bra. Texterna är lite töntiga, men det får man ju köpa.
                              M.v.h.
                              Håkan

Kommentar

• Anna Österman
                                Användare
                                • March 2006
                                • 282

Var på Hammerfall med Sabaton som förband i helgen och det var ju på håret att sistnamnda slog ut huvudakten-grym energi och bättre liveband får man ju leta efter.
                                Fiskar är vänner-inte mat!

Kommentar

Arbetssätt...