http://fish.pomprint.co.uk/_photos/DSC00097.jpg tänkte visa en firre jag såg i en lokal affär i veckan tror någon som har mer info ang denna firre köns skillnad? är det en mjuk levare kanske?
Caquetaia spectabilis
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Det är hur som helst en helt annan firre än umbriferan. De kommer inte höra till samma släkte i framtiden.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Vi har varit i samma butik tror jag; - slank förbi där och såg dem när jag handlade lite på väg hem från nyårsfirande i Gbg.
Discover AquariumFish.com for a wide range of freshwater and saltwater fish, plus premium food and aquarium accessories. Enjoy peace of mind with our overnight shipping and money-back guarantee on all fish. Create your perfect aquarium with healthy, stunning fish from the experts.
I länken står det att praktiskt taget är omöjligt att se skillnad på könen. Hannarna kan ev. se mer långsmala ut, honorna något kortare och fylligare när de är lekmogna. Vacker och häftig fisk tycker jag! Tänk inte på att det är SA, tycker du ska slå till.Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.Kommentar
-
Vi har varit i samma butik tror jag; - slank förbi där och såg dem när jag handlade lite på väg hem från nyårsfirande i Gbg.
Discover AquariumFish.com for a wide range of freshwater and saltwater fish, plus premium food and aquarium accessories. Enjoy peace of mind with our overnight shipping and money-back guarantee on all fish. Create your perfect aquarium with healthy, stunning fish from the experts.
I länken står det att praktiskt taget är omöjligt att se skillnad på könen. Hannarna kan ev. se mer långsmala ut, honorna något kortare och fylligare när de är lekmogna. Vacker och häftig fisk tycker jag! Tänk inte på att det är SA, tycker du ska slå till.Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Hittade mina på Åleds de hade en grupp på ca 10fiskar mellan 12-16cm i storlek har även sett sådana på Kungsmässan tidigt i höstas dock passerade jag utan att ta reda på mer den gången....Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Kommentar
-
Jag har 3 st VF köpte hos kent i nol! : ) Otroligt snygga & glupska fiskar : )
Dock har dom inte parat ut sig ännu.Over and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - DustsmaskerKommentar
-
]Tack för infon Nicke Var du på Åleds åxo kanske? Det var där jag såg dom..[/QUOTE]
Nej denna gången besökte jag "mässan". Åleds brukar det bli när jag hälsar på i skåne.Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.Kommentar
-
Kommentar
-
Undrar om dessa inte är lika veka som de C Myersi som jag provade på.
De var rätt tuffa mot varandra men för övrigt väldigt lättskrämda, åtminstone när de var små.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
Kommentar