Hej! Jag har ett gäng Malawi (4 Golden, 4 Bright Blue-Zebra och ett par Red Top Hongi) som är nyinflyttade. De var alla framåt och nyfikna (förutom Hongi paret) när jag kollade på dem i zoobutiken, och likaså första dagen här hemma (det var mkt att utforska) och de kom alla väldigt bra överens, simmade som ett enda stort stim. Men efter första natten har de varit jätteskygga av sig, så fort man går förbi eller kommer fram för att titta på de små liven så sticker alla iväg i en härlig fart och gömmer sig i någon av alla de stengrottor de har.
Nu undrar jag om de beter sig så här för att de är i ett nytt kar och inte riktigt har "vant" sig och kommit till ro (köpte dem för 3 dagar sedan) eller om det beror på något annat?
Karet hade varit igång i drygt en vecka och en mal har gått och bökat i det under den tiden. När jag startade det hade jag i EasyLife FFM och bakterikultur för att "kickstarta" lite.
Jag gjorde ett vattenbyte innan jag hade i dem och tillsatte EasyLife FFM.
Tempen ligger på ca 27 grader, skulle vilja ha ner den lite men även om jag vrider ner doppvärmaren fullt så ändras den inte..?
Jag är tacksam för alla förslag och ideér ni har om vad skyggheten kan bero på.
//Amanda
Nu undrar jag om de beter sig så här för att de är i ett nytt kar och inte riktigt har "vant" sig och kommit till ro (köpte dem för 3 dagar sedan) eller om det beror på något annat?
Karet hade varit igång i drygt en vecka och en mal har gått och bökat i det under den tiden. När jag startade det hade jag i EasyLife FFM och bakterikultur för att "kickstarta" lite.
Jag gjorde ett vattenbyte innan jag hade i dem och tillsatte EasyLife FFM.
Tempen ligger på ca 27 grader, skulle vilja ha ner den lite men även om jag vrider ner doppvärmaren fullt så ändras den inte..?
Jag är tacksam för alla förslag och ideér ni har om vad skyggheten kan bero på.
//Amanda
Kommentar