canon ixus 80

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nickan
    Användare
    • September 2006
    • 78

    canon ixus 80

    jag undrar om det går att ta akvarie bilder med en canon ixus 80.någon som har nått exempel på hur ett kort kan se ut med en kompakt ixus. tack på förhand.
  • Joakim Draktoft
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 7334

    #2
    Jag kan ta en bild under kvällen, så kan du få se.
    Joakim Draktoft
    f.d Webmaster Ciklid.se
    ____________________________________________

    Kommentar

    • nickan
      Användare
      • September 2006
      • 78

      #3
      snällt är det en ixus 80?

      Kommentar

      • nickan
        Användare
        • September 2006
        • 78

        #4
        cannon ixus 80

        väntar på om det är någon som kan visa en akvariebild tagen med en ixus 80 kompakt. blir det hyfsade bilder skall jag beställa en på expert pris 1495. kanske någon annan kpmmentar om denna lilla camera tack.

        Kommentar

        • Per B
          Användare
          • September 2005
          • 1250

          #5
          Lita du på Joakim och ge dig till tåls lite. Känner jag honom rätt så kommer det bilder under kvällen. Orkar du inte vänta så aktualisera hellre din gamla tråd.
          mvh Per

          Tanganyika och Västafrika i burkarna

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

            #6
            Kameran är jättebra men vänta dig inga fantastiska akvariebilder av en kompaktkamera. Det är riktigt svårt att fotografera fiskar och extra svårt är det att få bra foton med kompaktkamera.

            Jag har en Ixus 80 och den är riktigt bra kamera, men jag använder den som allround kamera och inte direkt för akvariefoto.

            Kameran finns att köpa för det priset på Media Markt...varför inte gå dit?

            Kommentar

            • Joakim Draktoft
              NCS Medlem
              • April 2002
              • 7334

              #7
              Som utlovat kommer här två bilder, även om min definition av kväll kan vara lite flytande.

              Både bilderna är tagna med en Ixus 70, föregångaren till 80, dock i mångt och mycket samma kamera och funktioner. Fotograferingsläge som användes var Akvarium (förvalt), och det togs en rad bilder som blev både oskarpa och med flyende fiskar.

              Kameran är jättebra som komplementskamera, som är med i alla lägen. Vill man använda den till akvariefoto också, så gäller det att ha bra ljusförutsättningar i akvariet, och fisk som hinner stanna upp någon gång då och då, annars är det helt omöjligt. En digital systemkamera är förstås att föredra för fiskfoto och de finns från prisklassen 3500 SEK (Nikon D40 med kitoptik som exempel), men då blir det lite mer att släpa runt på.
              Joakim Draktoft
              f.d Webmaster Ciklid.se
              ____________________________________________

              Kommentar

              • nickan
                Användare
                • September 2006
                • 78

                #8
                tack jocke det är ordning och reda på dig. det va för mig fina kort beställer en sådan idag(sista dan till rea pris) därför va jag lite stressad. ursäkta om jag va otålig.

                Kommentar

                Arbetssätt...