Troffetråden 2009 del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Hehe..jag har en röd svärdbärare, en palettciklidhona och en räka.
Just nu kör jag tre stycken 40L för att hålla igång små yngelkar och växter.
Har hoppat mellan Tropheus och Malawi en del. Mest pga att jag ville hålla båda delarna, men av utrymmesskäl gick det inte förut.
Nu senast sålde jag av mitt 720L för att inrikta mig på att renovera färdigt min lägenhet..och som med allt annat tar det mer tid än man räknat med förstås.
Ska snart igång med kar igen och då blir det i storleken 540L som mest. Ska sikta på att ha 3 st igång minst...ett kar med troffar, ett med haplis malawi och ett med eventuellt viktoriaciklider.
Tropheus jag haft (olika perioder):
T. duboisi maswa
T. moori kachese
T. moori Kasanga
T. moori pemba
T. moori ikola
T. brichardi mpimbwe red cheek
T. moori chaitika
Tack Fredrik!Senast redigerad av StefanL; 08 November 2009, 02:00.Kommentar
-
Kommentar
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
fin Chaitika hanne, gillar speciellt formen men även färgen är grann..Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Kul att kika in lite. Det är inte utan att det börjar dra lite såhär när vintermörkret sänker sig över oss. När jag lade ner min lokal stoppade jag allt bottenkrafs och yngel som gömde sig i hörnorna i ett 720 i vardagsrummet. Just nu ser man mest Dubbar och demasoni men det finns allt möjligt under stenarna. I källaren har jag en 375:a med Limnotilapia dardenii av någon anledning för det är aldrig någon som ser dem. Karet står där för det är jobbigt att flytta ut det. Jag tror att jag kan trycke ner ett 20 tal troffar till i 720:an så jag har börjat se mig lite omkring.Kommentar
-
Hehe..jag har en röd svärdbärare, en palettciklidhona och en räka.
Just nu kör jag tre stycken 40L för att hålla igång små yngelkar och växter.
Har hoppat mellan Tropheus och Malawi en del. Mest pga att jag ville hålla båda delarna, men av utrymmesskäl gick det inte förut.
Nu senast sålde jag av mitt 720L för att inrikta mig på att renovera färdigt min lägenhet..och som med allt annat tar det mer tid än man räknat med förstås.
Ska snart igång med kar igen och då blir det i storleken 540L som mest. Ska sikta på att ha 3 st igång minst...ett kar med troffar, ett med haplis malawi och ett med eventuellt viktoriaciklider.
Tropheus jag haft (olika perioder):
T. duboisi maswa
T. moori kachese
T. moori Kasanga
T. moori pemba
T. moori ikola
T. brichardi mpimbwe red cheek
T. moori chaitika
Tack Fredrik!Kommentar
-
Tropheus Kachese och Tropheus Kasanga. Jag gillar de röda varianterna mycket och i dessa arter finns regnbågens alla färger.
Jag blev mycket förtjust i Chaitika också, men de såg lite tråkiga ut mellan varven (hade mörk bakgrund och ganska mörk botten).
Ikola, pemba och mpimbwe hade jag bara ungdjur av. De blev sålda precis när de kom till könsmogen storlek pga min attraktion till de mer färggranna Malawicikliderna.Kommentar
-
Tropheus Kachese och Tropheus Kasanga. Jag gillar de röda varianterna mycket och i dessa arter finns regnbågens alla färger.
Jag blev mycket förtjust i Chaitika också, men de såg lite tråkiga ut mellan varven (hade mörk bakgrund och ganska mörk botten).
Ikola, pemba och mpimbwe hade jag bara ungdjur av. De blev sålda precis när de kom till könsmogen storlek pga min attraktion till de mer färggranna Malawicikliderna.Kommentar
-
vacker o snyggt den fiskar du har malawe.. ser den gillar den färg fina..375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
-
Någon som kan ge tips på bra sidor/trådar för en tropheus nybörjare? Gärna en komplett nybörjarguideKommentar
-
Lykke til og velkommen til gjengen
Mvh,
KristianKommentar
-
Hej Boko o välkommen till Ciklidforumet
Sätt in dina funderingar här eller allra bäst starta en egen troffefrågetråd.
Grunna ut en bra rubrik sen är det bara att sätta igång att fråga på
Var inte räddhågsen, här finns mycke kunnigt folk som gärna hjälper igång dig.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Lidt Kiriza
Jeg vender altid tilbage til dette akvarie,da med denne sten-sætningen,syntes jeg at Trofferne kører optimaltDansk Tanganyika Forum:
http://www.tago.dk/forum/
Lake Tanganyika på Facebook:
http://www.facebook.com/group.php?gi...id=23780238087
Video fra Tanganyika-søen
http://www.youtube.com/profile?user=THORLEIFDK
Kommentar
Kommentar