Fina moliro, minns de vf och so som kom in för ungefär 10 år sen var outstanding, sen har det dröjt länge innan jag har sett liknande igen men blandannat din bild motsvarar de moliro jag såg då och det är mkt trevligt för arten är i bra kvalite bland de finaste av alla Tropheus tycker jag.
Troffetråden 2009 del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Senast redigerad av specmats; 28 October 2009, 16:20.Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt) -
Precis,Mats! Tycker en Moliro ska vara brandkårsröd över hela kroppen,som på Antons foto. Dvs även på stjärtspolen som på ryggen. Sådan "kvalitet" kollas lättast upp vid skräckfärgning."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
-
-
Ja gillar den bulu-pointen som inte har så mycket vitt i sig precis som din bild.
Heter den varianten mabilibili?? eller är det bara på just detta exet som det är lite vitt??Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Snyggt Anton
En av mina "röda"3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Rödingar vi haft en vecka nu
De får lite kompisar i morrn.
Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Kommentar
-
jag har haft vf bulu point de är mer ojämna i färgen, föräldrarna var fina men ynglen blev det mycket vitt i riktigt tråkiga.
peterKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
De ska få komma till ett annat akvarium med hemkörd bakgrund i och en massa filter ikväll när kompisarna kommer. Tror att jag får 4+6 moliro ikväll så fördelningen är helt okay tycker jag (6+10). Tror att de har mycket kvar att ge.Vi beställde 10 Murago som fyllnadsfisk så länge. Murago är nog den fisk som vi kommer att inhandla nästa gång, gillar ju den prickiga skallen på dom.Senast redigerad av maltandis; 29 October 2009, 11:34.Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Den minsta honan är nog 8 cm och den största hanen är nog 11 cm. Den största hanen går i kasse nu så att det finns nåra honor kvar när kompisarna kommer. Han fick simma fritt i 12 timmar sen skickades han ner i kassen för att han var för het. Han kommer nog att bli pilsk och glad ikväll när han ska få lämna kassen och får 10 honor att jaga runt.Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Ja
Den minsta honan är nog 8 cm och den största hanen är nog 11 cm. Den största hanen går i kasse nu så att det finns nåra honor kvar när kompisarna kommer. Han fick simma fritt i 12 timmar sen skickades han ner i kassen för att han var för het. Han kommer nog att bli pilsk och glad ikväll när han ska få lämna kassen och får 10 honor att jaga runt.
Skall du ha kvar muragon med moliron när deras kompisar kommer ikväll?Kommentar
Kommentar