Troffetråden 2009 del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus. -
-
Funderar på att försöka få ihop ett gäng som är vita eller gula istället för röda. Tror att dessa sorteras ut i affärerna men man kan ju alltid fråga efter dessa.Projekt Tropheus Red belly samt Kiriza Gold.
Söker Tropheus Duboise (vitbandad) sjöodlad från Burundi.Kommentar
-
det tror jag nästan är omöjligt faktiskt, men det skulle vara kul ifall det gick Jag har inte ens sett nån vf grupp körsbär som har nått antal, kanske några få (hjälpt till att packa upp)Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Kommentar
-
Senast redigerad av Johan F; 17 October 2009, 16:35.3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Hej!
Har hoppat in i tråden lite då och då med mitt första Troffe kar, nu är det dax igen
Dubbarna är ca 4-7cm och bemborna är 4-7cm med.
Där går ca 16st dubbar och 4-5st Bembor varav en hane är heelt jävlig mot dem andra pemborna. MEN! Det är bara när karet har vatt nedsläckt i ca 15minnuter som det börjar höras?
Har fått plocka bort 2st pembor som haft trasiga fenor osv.
Men varför händer detta under tiden när karet är släckt? Trodde det skulle va mer lugnt under natten?
Pemba hanen försöker leka heeela tiden med, men är nog inte könsmogen än...
//olaKommentar
-
Skulle vara intressant att få upp dessa färgvarianter till vuxen storlek.Projekt Tropheus Red belly samt Kiriza Gold.
-
ja det är va jag minns, några stycken per grupp/låda kunde det vara, verkligen coolt med en grupp sådana..Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Lite mer vitt...eller mindre svart.....eller dåligt med orange....men inget rött?Kommentar
-
Inte för att de är lätta att få tag i men att få tag i exemplar som på bilden anser jag osannolikt.
Är det en hane eller hona på bilden?? Är det en hane så är det bara att grattulera.Projekt Tropheus Red belly samt Kiriza Gold.
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Lite pippigul troffe3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Fruktansvärt snygga foto.
Kan inte riktigt bestämma mig om ja gillar helgula troffar dock. Ja fina o titta på och kommer säkert att "slå" i framtiden men nå,,,,, ja tror inte att det är nått för mig detta trotts att ja har framavlade Discusvarianter.
Men smaken är ju som bakenDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
Kommentar