If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Då var man på väg tillbaka. Har bara 3 st T. moorii "Chaitica" som blivit kvar MEN har beställt vit sand till 2 st 600 liters. Får tacka i er i tråden för att fått mig sugen på Troffar igen efter ett uppehåll.
Chaitica är jättesnygg men för att vara det så kräver den ruskigt bra vatten. När jag bytte vatten varje dag färgade de bra. I nya karet ska jag köra med vit sand och skrämma fram färg.
Då var man på väg tillbaka. Har bara 3 st T. moorii "Chaitica" som blivit kvar MEN har beställt vit sand till 2 st 600 liters. Får tacka i er i tråden för att fått mig sugen på Troffar igen efter ett uppehåll.
Låter som ett bra beslut och välkommen tillbaka till troffeträsket.
Hälsningar
/Johan
3000 liter med Tropheus http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa
Kul Christian att du hittar tillbaka till troffeträsket igen...
"Faktum är att du var en av mina stora inspirationskällor till att jag hamnade i troffevärldens underbara tillvaro efter att ha läst dina artiklar och sett dina foton"
Va kul om man kan påverka. Jag ledsnade lite i mitt nya akvarierum med många grupper och inga yngel (hade det så ett år). Nu har jag fått ordning på vattnet och byter sand i det kar jag ska ha troffar. Har dessutom fått bra med yngel på Mbuna och vet varför. Ska göra samma på den nya gruppen. Självklart bilder + artikel till CB.
Kommentar