Jag köpte 10par. (Bodde i stockholm då) Dom var riktigt J*** stora och fina. 15cm+ dom största hanarna var nog 17-18cm Men tyvär så dog 18st första månaden, endast ett par överlevde. Dom hade med sig något skit så jag fick ersättning för samtliga djur även Roger persson köpte av samma sändning där samtliga dog.
Troffetråden 2009 del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Jag köpte 10par. (Bodde i stockholm då) Dom var riktigt J*** stora och fina. 15cm+ dom största hanarna var nog 17-18cm Men tyvär så dog 18st första månaden, endast ett par överlevde. Dom hade med sig något skit så jag fick ersättning för samtliga djur även Roger persson köpte av samma sändning där samtliga dog. -
Jag köpte 10par. (Bodde i stockholm då) Dom var riktigt J*** stora och fina. 15cm+ dom största hanarna var nog 17-18cm Men tyvär så dog 18st första månaden, endast ett par överlevde. Dom hade med sig något skit så jag fick ersättning för samtliga djur även Roger persson köpte av samma sändning där samtliga dog.
fisken åt aldrig innan den dog och fick inte en krona i ersättning inte ens för medicinen.Kommentar
-
även jag köpte några som någon hade avbokat,så jag köpte de och fick de skickade. såg redan i påsarna att de inte stod rätt till avföringen var mellan vita mygg å vit sytråd.ringde och klagade direkt och medicin på en gång.
fisken åt aldrig innan den dog och fick inte en krona i ersättning inte ens för medicinen.
Ja i vilket fall, jag lyckades få två kullar på honan innan hannen jagade ihjäl henne, men kullarna var stora, mer än 40 st per kull.JanneKommentar
-
Skojar du? 40 yngel har ju inte ens mbuna-honor. Har fått 14 st i en kull på xl vf maswa och det tyckte jag var mycket. Fina fiskar btw JohanF.
Ja jag köpte faktisk också ett par, och det var inte självklart att det var en hanne och hona, jag fick med ett litet papper på att det var VF, 1800 kr fattigare, men det var från den första sändningen, dom var grymma.
Ja i vilket fall, jag lyckades få två kullar på honan innan hannen jagade ihjäl henne, men kullarna var stora, mer än 40 st per kull.JanneKommentar
-
Ja jag köpte faktisk också ett par, och det var inte självklart att det var en hanne och hona, jag fick med ett litet papper på att det var VF, 1800 kr fattigare, men det var från den första sändningen, dom var grymma.
Ja i vilket fall, jag lyckades få två kullar på honan innan hannen jagade ihjäl henne, men kullarna var stora, mer än 40 st per kull.Janne
Jo 40st låter extremt mycket, själv har jag haft vf Mpimbwe xxl och fick som mest 28st/kull.
Hittade en gamal bild på dom tagen för 5år sedan, ni får ursäkta den dåliga kvalitén på bilderna.4620l Tropheus med blandad Tanganyika...
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2853371Kommentar
-
Varför inte dessa ..............ungdjur av Musanga
/Johan3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Kommentar
-
Ja bright blue fick som mest 14 per kull, du H.E.J fick som mest 28 st st. o Och jag fick mer än 40 per kullJanneKommentar
-
3000 liter med Tropheus
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus Moorii Kapampa
-
Ja varje ny kull är en ny grupp : )Kommentar
-
Ja, att man fick 100 kr st på den tiden, och det var inte något ockerpris, jag vet själv när jag inhandlade lite yngel från en variant som kallades kabeye, jag tror jag köpte 20 st a 240 kr st, från en odlare, nu pratar vi om 4-5 cm.janneSenast redigerad av malawijanne; 17 January 2009, 17:15.Kommentar
-
Hur långt tillbaka i tiden var det här?
Hälsningar
Johan3000 liter med Tropheus
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus Moorii Kapampa
-
Fick som mest runt 30 st från en xxl hona när jag hade Vf red cheek .. och de var ruskigt stora. Ganska kul att deras avkommor frodas nere i skåne fortfarande och ser lika bra ut .. trots att de fightas ngt ruskigt.Kommentar
-
Ja det är alltid svårt att komma ihåg tiden, men i början av nitttiotalet så är vi nog rätt så nära.JanneKommentar
-
Red rainbow Kambwimba
Tog ett ok kort på en Hane där skärpan kan anses som hyfsat ok iaf.Kommentar
Kommentar