Troffetråden 2009 del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa -
-
Fina bilder Johan, hoppas att inte Elin ser dom. Om hon gör det så kommer hon tjata om troffar igen:-)Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
riktigt fina bilder på Red Cheek, börjar honorna att bli mer lek-erfarna ännu?Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Tack Göran!
Visst har jag visat dom tidigare, men det var ett tag sedan och dom är ju bara ca 1 år gamla, så mycket händer med dom nu.
Om du skall ha en troffe med lite fart i så skall du skaffa "red cheek". Har behövt att komplettera "red cheek" karet med ett gäng Dubbar för ett par veckor sedan för att lungna ner dom lite och det verkar fungera bra, än så länge..........
/Johan
Jag kan bara säga grattis Johan du har fått tag i en stam utav red cheeken, som ser kanon ut.
Jag vet när Arnold i Åled tog in den första sändningen utav red cheeken från African Diving, ja det var djur som var ca 15 cm i storlek och dom gick i Arnolds 90 liters baljor ca 15 st i varje balja.
Ja den synen glömmer jag aldrig, 15 st karamellfiskar, ja alla var randiga med röda till oranga ränder.
Ja det är den troffen som jag tycker har varit snyggast.
Enda dilemmat var att dom kostade 900kr st och att det var lite svårt att ta ut honor kontra hannar.
Men som sagt vad jag vet att det var någon från Stockholm som köpte upp en del red cheek, och jag tror att dina yngel kanske härstammar från den stammen.
För att dom red cheeken som har varit till salu, här omkring dom har inte varit lika vassa som dina är.JanneKommentar
-
Tack deelay
Skulle ju vara kul och få lite red cheek yngel
Hälsningar
Johan3000 liter med Tropheus
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Jo jag har sett bilder innan Johan, på dina redcheek, men det var när dom var lite mindre, och inte har fått så bra färg.
Jag kan bara säga grattis Johan du har fått tag i en stam utav red cheeken, som ser kanon ut.
Jag vet när Arnold i Åled tog in den första sändningen utav red cheeken från African Diving, ja det var djur som var ca 15 cm i storlek och dom gick i Arnolds 90 liters baljor ca 15 st i varje balja.
Ja den synen glömmer jag aldrig, 15 st karamellfiskar, ja alla var randiga med röda till oranga ränder.
Ja det är den troffen som jag tycker har varit snyggast.
Enda dilemmat var att dom kostade 900kr st och att det var lite svårt att ta ut honor kontra hannar.
Men som sagt vad jag vet att det var någon från Stockholm som köpte upp en del red cheek, och jag tror att dina yngel kanske härstammar från den stammen.
För att dom red cheeken som har varit till salu, här omkring dom har inte varit lika vassa som dina är.Janne
Jag är ganska säker på att dom inte härstammar från Stockholm, och det stämmer som du säger att det svårt och hitta fina redcheek i landet just nu. Det var Deelay som leta upp dessa till mig. Om jag inte missminner mig helt och hållet så kommer dessa från en odlare i Tyskland, deelay vet.
Hälsningar
/Johan3000 liter med Tropheus
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus Moorii Kapampa
-
Janne och alla andra så kommer det lite fler bilder på karamellfisken
Hälsningar
Johan3000 liter med Tropheus
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus Moorii Kapampa
-
blä... nu måste jag skaffa en grupp till med troffar, inte bra detta.
Jag skyller på dig Johan F =)Kommentar
-
Kommentar
-
Vilken tur att jag är troffeimun!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Kommentar
-
Samma här, får frun se snygga troffar på bild börjar hon genast prata om vart vi ska ställa en ny burk.Kommentar
Kommentar