If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Chaitica är jättesnygg men för att vara det så kräver den ruskigt bra vatten. När jag bytte vatten varje dag färgade de bra. I nya karet ska jag köra med vit sand och skrämma fram färg.
Visst är det så att vattenkvalite´n påverkar färgen ordentligt hos troffar. Jag ser det väldigt tydligt på VF Musanga´n.
Hälsningar
/Johan
3000 liter med Tropheus http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa
Va kul om man kan påverka. Jag ledsnade lite i mitt nya akvarierum med många grupper och inga yngel (hade det så ett år). Nu har jag fått ordning på vattnet och byter sand i det kar jag ska ha troffar. Har dessutom fått bra med yngel på Mbuna och vet varför. Ska göra samma på den nya gruppen. Självklart bilder + artikel till CB.
Ja tänk vad enkelt det är att ha fiskar när man vet hur det funkar.
Ja trevligt att du är tillbaka Christian, och det verkar som att du kommer att få se dina troffar färga bättre med lite vit bakgrund.
Och min personlig reflektion är. Har du investerat i ett kolfilter?Janne
Visst är det så att vattenkvalite´n påverkar färgen ordentligt hos troffar. Jag ser det väldigt tydligt på VF Musanga´n.
Hälsningar
/Johan
Jag tycker faktiskt att den gruppen som jag märkte mest att det var sämre vatten, det var bemban.
Det finns väl ingen grupp av fiskar som är så glada för nytt vatten som en bembagrupp.Janne
Om du tittar på inlägg 436, så har dom defekta fenor, men faktiskt den sista bilden som stiffe visade, det är den första jag ser en golden kalambo utan defekta fenor, i sverige .Janne
Senast redigerad av malawijanne; 24 July 2009, 22:00.
Om du tittar på inlägg 436, så har dom defekta fenor, men faktiskt den sista bilden som stiffe visade, det är den första jag ser en golden kalambo utan defekta fenor, i sverige .Janne
jamen dem findes da med vanlig rygfinne
nr 1 er en Vanlig VF hun som har forandret sig til en Golden det sidste 1,5 året!ved godt det ikke er det bedste billede,men det går vel an
nr 2 er en VF golden Kalambo(det samme med dem som du ser i baggrunden)
mvh
Carsten
Senast redigerad av THORLEIF; 24 July 2009, 22:45.
Kommentar