Troffetråden 2009 del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
det gjorde du rätt i...ser fram emot bilder på dina fina troffar..makalöst fina på min ära..respekt!Kommentar
-
Ønsker meg Kapampa!! Veldig fine fisker
Ligger ut noen bilder av mine Livua
Kommentar
-
Snygga fiskar vibsn o välkommen till CiklidforumetDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Har bara sett en Livua grupp IRL och tyckte det var det tråkigaste jag sett. Men när man får se så fina bilder på så bra djur börjar jag att gilla dom.....PatrikKommentar
-
hoppas att du inte menar mig och att jag glömt bort något, men yngel var det väl jag beställde??Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Kommentar
-
-
Golden Kalambo är ....speciell...
Sådana där sotfläckar är vi inte så farligt vid första anblicken. Jag tycker dock att de reducerar intrycket av att troffen är frisk och välmående, oavsett hur starka och krya de är.//RobertKommentar
-
Det finns ju en stor golden kalambo grupp här nere i skåne och jag måste säga att jag älskar dom. Förmodligen den häftigaste troffen jag sett. Just att dom är så variabla och har fläckar och "oregelbunden färg" gör att det känns som man tittar på en ny grupp varje gång man ser dom....PatrikKommentar
-
Så idag har jag 29 st Tropheus golden kazumba yngel p ca 1cm riktigt kul att dom 5 st honorna gick tiden ut och att det blev så många på första leken som jag sett på denna grupp, då är dom ju endast 9-10 cm oxå.Tropheus moori golden kazumba F1
Tropheus dubosi F1
Tropheus Chaitica F1
Tropheus red chimba F1
Tropheus black pemba F1
Tropheus moori white limespot (Mwerazi) VF
Tropheus moori bärnsten F1
Tropheus moori kejsare
Mvh KimKommentar
-
Kanon
Om det var första gången så lär det ju bli fler yngel ju större honorna blir. Tänk om dom håller 10-15 yngel per hona lite längre framKommentar
-
Hälften av mina Chaitika har slutat äta Trocials Supervit. Jag uppmärksammade det för ett par veckor sedan när några individer bara slutade äta detta foder och sedan har det spritt sig. Sjukdom trodde jag först men de visar inga teckan på det och de har fortsatt med att äta spirulina flingor...
Jag har aldrig varit med om ngt liknande förut. Har någon annan det?
Johan F beskrev att han hade haft i prinicip identiska problem, där VF-fisk slutade och till slut dog utan att visa några sjukdomstecken. Någon annan som haft liknande problem som lyckats vända trenden?//RobertKommentar
Kommentar