Troffetråden 2009 del 1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Jämför själva med fotot här underSenast redigerad av Oden70; 04 March 2009, 17:37.Petrochromis is da shit8)8)Kommentar
-
En olycka händer så lätt...
Så har man blivit med Chaitika - helt oplanerat!
Var på A-leasing för ngn vecka sedan, skulle bara kolla lite, men där fanns den en fin liten gruppp VF Chaitika. Jag blev troffesjuk och fick extremt habegär - var bara tvungen att gå därifrån. Men sjukan ville inte släppa under helgen så i måndags bokade jag firrarna och igår hämtade jag dem. Efter en fyratimmars inkoppning och är de nu pigga och frisimmande i ett mörkt kar utan inredning. Till kvällen ska jag tända och se hur de tagit sig och mata dem lite försiktigt.
Den är djävulsk den där tropheussjukan....//RobertKommentar
-
Så har man blivit med Chaitika - helt oplanerat!
Var på A-leasing för ngn vecka sedan, skulle bara kolla lite, men där fanns den en fin liten gruppp VF Chaitika. Jag blev troffesjuk och fick extremt habegär - var bara tvungen att gå därifrån. Men sjukan ville inte släppa under helgen så i måndags bokade jag firrarna och igår hämtade jag dem. Efter en fyratimmars inkoppning och är de nu pigga och frisimmande i ett mörkt kar utan inredning. Till kvällen ska jag tända och se hur de tagit sig och mata dem lite försiktigt.
Den är djävulsk den där tropheussjukan....Petrochromis is da shit8)8)Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Trots att jag fick ett bra pris blir det inga nya skjortor på ett tag.
Chaitikan... Trots att den inte har kommit till sin rätt är det är en mycket vacker fisk. Konstigt nog disktinkta men samtdigt härligt subtila färger. Det kan bli en av mina favo troffar. Bilder kommer snart.//RobertKommentar
-
-
Trots att jag fick ett bra pris blir det inga nya skjortor på ett tag.
Chaitikan... Trots att den inte har kommit till sin rätt är det är en mycket vacker fisk. Konstigt nog disktinkta men samtdigt härligt subtila färger. Det kan bli en av mina favo troffar. Bilder kommer snart.
Så det e inte bara skjortan som åker, det blir att skita i torrklosett ett tag framöver nu med annars så sticker vatten räkningen i höjdenPetrochromis is da shit8)8)Kommentar
-
Kommentar
-
Lade ner Chaitikan i stora 720-karet tillsammans med Ilangin idag. Det tog bara 2 timmar innan 2 Chaitika-par lekte...
Men frågan är om det inte blev för mycket fisk i karet. Nu går det 50 troffar i där... :?//RobertKommentar
-
När kommer bilderna på Chaitikan??Projekt Tropheus Red belly samt Kiriza Gold.
Söker Tropheus Duboise (vitbandad) sjöodlad från Burundi.Kommentar
-
Bilder kommer när de börjar känna sig hemma om ett par veckor alltså.//RobertKommentar
-
Hur som helst så blir dina bilder på din Chaitikagrupp riktigt intressant.
Problemet är ju att de gånger man ser denna troffe så infinner sig ett rejält köpsug efter en egen grupp.Projekt Tropheus Red belly samt Kiriza Gold.
Söker Tropheus Duboise (vitbandad) sjöodlad från Burundi.Kommentar
-
Vet inte riktigt hur variabel Chaitikan är i färgsättningen. I gruppen jag har (VF från A-leasing) går är vissa något mörkare och går mer i blått i ryggfenan och blå/grå/grön/benvit ton på kroppen. De ljusare har en mer röda i ryggfenan och grön/blå/benvit ton på kroppen. Vilken som är snyggast kan jag inte avgöra.//RobertKommentar
Kommentar