If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Kul att Ni gillade bilden jemmba, Patrik och Wilhelm.
jemmba: Paret går tillsammans med Cyprichromis microlepidotus (25 st) inte helt optimalt då Cyprisarna är väl tuffa ibland. (akv 540l)
Men vad gör man när övriga kar är fulla med fisk.
Patrik: Glädjer mig att du gillar det du ser.
(Kent har några Msalaba kvar)
Wilhelm: Surt med översvämningar i dubbel bemärkelse.
Är inte de här små fjärilarna värda en egen tråd? Enligt Carl Westholm (CB 3 2008 sid 12-16) är de ju inte sandciklider. Så jag flyttar mina inlägg hit från sandlekare/featherfinstråden.
Äh, jag lyckades inte flytta dem. Så de står kvar i tråden http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?p=758656#post758656
Vi kör på i balett temat med en till.
X. papilio Msalaba
Ja, dom är så otrolig läckra dom där firrarna att man vill genast starta upp ett kar med sådana. Det finns en som jag om möjligt tycker är lika snygg om inte lite snyggare nämligen Kilesan. Kan man ha dessa ihop? och få båda grupperna att yngla av sig i ett tex 300L akvarium?
Ja, dom är så otrolig läckra dom där firrarna att man vill genast starta upp ett kar med sådana. Det finns en som jag om möjligt tycker är lika snygg om inte lite snyggare nämligen Kilesan. Kan man ha dessa ihop? och få båda grupperna att yngla av sig i ett tex 300L akvarium?
Mvh Mattias
Hej!
Jag har hållit papilio Kantalamba med Kilesa och det var inga problem.
Dock är det stor skillnad på att hålla fisk och odla dessa.
Kilesan är inga problem. Leker lätt och är tacksam men papilio vill ha betydligt lugnare kompisar.
300 l är i minsta laget för Kilesa vid odling. Men att köra dessa i dubbla volymen funkar säkert.
Mvh Mattias
Det kanske är lite litet, jag hade 4+ 6 fullvuxna kilesa i ett 540 tillsammans med xenotilapia ornatipinnis och en flavipinnis variant.
Det funkade alla fyra hannarna utav kilesa hade varsin grop och färgade konstant,och lekte hela tiden men dom tog hela bottenytan i anspråk med sina gropar
även ornatipinnisen lekte men inte flavipinnisen.
Ja det var en syn för ögat, det är det häftigaste jag har haft i när det gäller fiskar
Hej!
Kilesan är inga problem. Leker lätt och är tacksam men papilio vill ha betydligt lugnare kompisar.
300 l är i minsta laget för Kilesa vid odling. Men att köra dessa i dubbla volymen funkar säkert.
Det kanske är lite litet, jag hade 4+ 6 fullvuxna kilesa i ett 540 tillsammans med xenotilapia ornatipinnis och en flavipinnis variant.
Det funkade alla fyra hannarna utav kilesa hade varsin grop och färgade konstant,och lekte hela tiden men dom tog hela bottenytan i anspråk med sina gropar
även ornatipinnisen lekte men inte flavipinnisen.
Ja det var en syn för ögat, det är det häftigaste jag har haft i när det gäller fiskar
Kul! Det är en liknade Tangyaika akvarium jag bara måste sätta upp en dag
Hej!
Kommentar