Fisk och akvarierelaterade bilder - del 6
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
Allt är relativt, men priset ligger på 149 kr/st i Nol.
Att du inte skulle våga tycker jag är synd. Fisken är enkel att hålla dock krävs snälla medinvånare och bra mat.
Går fint i akvarier från 100l med tanganyikavatten.Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Tack Decimus Jag tänkte först tanken att kanske skicka in den på tävlingen men sen tänkte jag: Ingen idé att vara så fåfäng, det kommer mera Gohst framöver och jag har börjat lära mig lite mer om kameran och så nu =)Kommentar
-
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Hur skulle de funka ihop med troffe-ungdomar?"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
hur många skulle du rekommendera då?
kan berätta lite vad jag har nu,
jag har ett 240, och där i bor A.calvus "black pearl" 4 st,
Neolamprologus lelupi 5 st
Julidochromis marleri "burundi" 5 st
de är allt jag har, jag har tänkt skaffa en till snäckletar art, de e så fräcka, men jag har tänkt mkt på mer "fri"simmande arter som cyprichromis och nån mer som jag inte kommer ihåg namnet på.... men dessa är ju fantastiska!
bra mat va e de, jag matar mina med tangyanikafling foder och mysisräkor, är de bra mat?Kommentar
-
okej, jag tror iaf du hade REGERAT med den bilden! äckligt snygg bild!Kommentar
-
okej, de var ju absolut inte farligt har ju haft discus så man e ju lite skadad =)
hur många skulle du rekommendera då?
kan berätta lite vad jag har nu,
jag har ett 240, och där i bor A.calvus "black pearl" 4 st,
Neolamprologus lelupi 5 st
Julidochromis marleri "burundi" 5 st
de är allt jag har, jag har tänkt skaffa en till snäckletar art, de e så fräcka, men jag har tänkt mkt på mer "fri"simmande arter som cyprichromis och nån mer som jag inte kommer ihåg namnet på.... men dessa är ju fantastiska!
bra mat va e de, jag matar mina med tangyanikafling foder och mysisräkor, är de bra mat?
Din befintliga fisksammansättning funkar fint med killin.
Lamprichthysen kommer inte att utgöra något hot mot de fiskar du har och kommer dessutom att befinna sig i ett annat vattenskikt.
En lämplig grupp är 5-12 st djur. Killin är en rolig fisk för den funkar oavsett om den går 1+2 eller 100 st i en stor balja.
Bra foder är smått foder. Lamprichtysen är planktonätare så liten artemia är kanon. Själv kör jag räkmix + nykläckt artemia.
Tänk på att killin går ALDRIG ner på botten och äter. Fodret måste vara finfördelat och "snöa".
Med detta i åtanke så är denna fisk helt problem fri.Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Hej!
Förutsätter att du syftar på Tanganyika killin.
Det ev problemet jag kan se är att troffarna vill ha mkt veg. foder och Tanganyika killin kräver mycket animaliskt.
Skulle killin få gå på för proteinfattig kost så finns risk att de tynar bort med tiden.Mvh Anders
-
Kan bara ställa mig i skaran och hylla denna underbara fisk (Lamprichtys) som jag tycker är väl värd att testa om man inte redan gjort det.
Hade ett 20-tal innan jag lade ner akvariet och det är nog den häftigaste fisken jag ägt.
Hade dom ihop men "Sumbu Shell".
Matade dom med Cyklops, Artemia och Tropical Tanganyika...Kommentar
-
Hej!
Din befintliga fisksammansättning funkar fint med killin.
Lamprichthysen kommer inte att utgöra något hot mot de fiskar du har och kommer dessutom att befinna sig i ett annat vattenskikt.
En lämplig grupp är 5-12 st djur. Killin är en rolig fisk för den funkar oavsett om den går 1+2 eller 100 st i en stor balja.
Bra foder är smått foder. Lamprichtysen är planktonätare så liten artemia är kanon. Själv kör jag räkmix + nykläckt artemia.
Tänk på att killin går ALDRIG ner på botten och äter. Fodret måste vara finfördelat och "snöa".
Med detta i åtanke så är denna fisk helt problem fri.Kommentar
-
Det finns nykläckt frusen artemia att köpa. Svindyrt, men fiskarna gillar det!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
Vid matning;kanske ge först NLS Grow (50 % protein) å sen en mager mix som troffarna får fylla gapet med?"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
Kommentar