Fisk och akvarierelaterade bilder - del 6
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
ornatus är ju en klassiker,ser dom inte numer i mina trakter..men vad jag minns så var dom mest tuffa sinsemellan,jag hade 3 fullvuxna fiskar 2 hanar o en hona..hanarna delade upp karet mellan sig...jag hade också fullvuxna röd zebra samt stora chipokae i det karet...o där kom dom till korta..men busade med varann typ...Kommentar
-
Som nybliven medlem får jag tvunget prova att ladda upp ett par bilder av mina fiskar.
1. Cyathopharynx foai, sibwesa
2. Callochromis macrops "Red Eye Black", Utinta BayKommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
jösses vilka fina firrar AndyH.
Vänta tills macropsen blir kolsvart.då blir den riktigt läcker
C.foai sibwesa behöver man knappt säga något om. En Rolls Royce är alltids en Rolls RoyceFisk gör dig smart !
/ NiklasKommentar
-
ornatus är ju en klassiker,ser dom inte numer i mina trakter..men vad jag minns så var dom mest tuffa sinsemellan,jag hade 3 fullvuxna fiskar 2 hanar o en hona..hanarna delade upp karet mellan sig...jag hade också fullvuxna röd zebra samt stora chipokae i det karet...o där kom dom till korta..men busade med varann typ...
Tycker det är en otroligt trevlig fisk som jag hoppas få yngel av.....Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Ja vi får väl hoppas att det inte är en korsning med Bright Blue, har du mer än en hanne, för att det är en väldigt ovanlig variant utav rödzebra.
Jag har aldrig sett den förut, nu vill jag inte påstå att det skulle vara kriteriet för att den är ovanlig.JanneKommentar
-
Furcifer som lockar in en hona i sin bower.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
AndyH
Cyathopharynx foai, sibwesa= väldigt snygg!
Likaså din wilhelm!
Min bild, en hyperaggresiv liten rödciklidMvH
AlgebrantKommentar
-
Janne, you got mailKommentar
-
Mina gamla fiskar har fått ett nytt större och finare hem!
Den nya starkare belysningen (2*T5) gör att jag nu kan fota hjälpligt utan blixt. Skönt om jag vill spontandokumentera någonting utan att rigga blixt, mecka inställningar etc...
1. J. Regani + A. Calvus
2. Paracyprichromis Brieni "Velifer", hona+ haneKommentar
-
Man får tacka för berömmet, men det är väl framför allt modellen som ska ha beröm dock.
De är svartare i verkligheten än på fotot. Dock inte kolsvarta utan mer åt sammetsvart eller hur man nu ska förklara det. Det tillsammans med den lite guldskimrande kroppen och de knallröda till rödorangea ögonmarkeringarna gör att de blir riktigt läcker när de färgar ut.Kommentar
Kommentar