Fisk och akvarierelaterade bilder - del 6
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Detta va ju mindre bra kanske... om det är samma fisk.
Senast redigerad av deelay; 28 February 2009, 03:27.Kommentar
-
deelay,
med bild tre har du överträffat dig själv. Attans vilken bild!! (sorry om jag inte är direkt intresserad av själva fisken!!).
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Ja säg det du, det stog Copadichromis verduyni "east coast" på importlistan, inget mer än så tyvärr. Jag har redan en kull på dom så det ska bli kul o se hur den blir som odlad med.
Detta va ju mindre bra kanske... om det är samma fisk.
http://www.iucnredlist.org/details/60877
Tycker den saknar dem vanliga dragen som verduynin har, tex tydliga fläckar på sidan och att den inte ska ha nått gult vid munnen eller en sån ljublå grundfärg. Kanske inte fått all färg än?Senast redigerad av palleh; 28 February 2009, 14:26.Kommentar
-
PatrikMalmo
ja du är ju ett fan av bilder med sandsilning =) Man får tacka för komplimangen.
Palleh
Jadu, dom andra verduyni ser ju som sagt inte ut som denna, honorna är mer silver utan fläckar hos denna.
Jag ska beställa fler från en annan leverantör för att se om jag får samma fisk, jag får börja så och kommer det en annan fisk så går jag vidare för att försöka hitta vad det annars skulle vara för fisk.
Om den fått all färg vet jag inte just nu, den är bara 8cm ungefär, kanske bara är barnet än så länge eller så blir den inte mer än så här, vi får se med tiden.Kommentar
-
Deelay jag tror att du har den fisken som Spreinat kallar Copadichromis "Verduyni Northen", den finns mellan Ikombe och Lumbira. Den skiljer sig lite från andra Verduyni genom att dom knappt alls visar några fläckar plus att dom har gula pigment på undersidan. Är det den så blir den ca 12 cm som vuxen.
Bilderna var som vanligt i proffsklass.
Lycka till med dom små juvelerna!Kommentar
-
Deelay jag tror att du har den fisken som Spreinat kallar Copadichromis "Verduyni Northen", den finns mellan Ikombe och Lumbira. Den skiljer sig lite från andra Verduyni genom att dom knappt alls visar några fläckar plus att dom har gula pigment på undersidan. Är det den så blir den ca 12 cm som vuxen.
Bilderna var som vanligt i proffsklass.
Lycka till med dom små juvelerna!
Och tack för bildberömmet =)Kommentar
-
Har försökt att få vettiga bilder på mina Laetacara sp. "buckelkopf/humphead". Om denna duger för artregistret ska jag försöka skriva en beskrivning till dem. Osäker på kön på dessa unga laetacaror, men jag är ganska säker på att jag har olika kön bland de jag köpte.
Mvh NiklasMina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.Kommentar
-
Tog hem en Rödrubin efter lite tjat från frugan om färg i burken.Kommentar
-
Vilka Rubin.....
..och som vanligt enormt bra bilder Niclas.
Jag är svag för Aulonocoara i allmänhet och Röd Rubin i synnerhet. Din hane är i till formen perfekt (subjektivt förstås men ändå ;-)). Den inte ser ut som en "Jätte-Aulonocara" utan bara en urvalsodlad Aulonocara som får "lite bättre tryck i färgerna" än den variant som simmar i sjön.
Björn HLite diskus, mal & malawi bilder
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=272123Kommentar
-
..och som vanligt enormt bra bilder Niclas.
Jag är svag för Aulonocoara i allmänhet och Röd Rubin i synnerhet. Din hane är i till formen perfekt (subjektivt förstås men ändå ;-)). Den inte ser ut som en "Jätte-Aulonocara" utan bara en urvalsodlad Aulonocara som får "lite bättre tryck i färgerna" än den variant som simmar i sjön.
Björn H
Jo jag vet om din förkärlek till denna arten =)
Hanen på bilden är 10cm ganska på pricken.
Du har ju själv några väldigt fina, plus en del annan väldigt fin fisk.Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar