Fisk och akvarierelaterade bilder - del 6

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Bjorn
    svarade
    Ursprungligen postat av Decimus
    aJdå... de där ser inte bra ut...
    Tyckte fotot blev riktigt bra jag!

Lämna en kommentar:

• Decimus
    svarade
    Ursprungligen postat av Bjorn
    Pseudotropheus polit-hona och Rödklokrabba ([peri]sesarma bidens)

aJdå... de där ser inte bra ut...

Ensak som fascienerar mig är att ALLa ser ut att ha bättre vatten än mig, har alldrig haft så kristallklart vatten... och jag har testat det messta... tromig.

keep upp the good work!

Lämna en kommentar:

• Decimus
    svarade
    Ursprungligen postat av Mikael W
    Hej

Har varit fosterfar för ett saltkar en tid nu. Det började i september 2008, en kollega fick läck på sitt akvarium, och fiskarna inackorderades i min källare, temporärt skulle det vara, men de står där ännu, 1,5 år senare.

Har varit intressant att följa med, saltvatten kunde man gott ägna sig åt, ifall man inte hade ciklider.

Teknik: 5 lysrör, 2 streamerpumpar och en vattenståndspump med nivåbrytare. Inget annat.

Bestånd: 2 anemonfiskar, en gul kirurgfisk, en svartvit randig firrre (varför kör man svartvitt när det finns färg?) och en liten blå sak med gul stjärtfena. Anemonfiskarna leker regelbundet.
    En ormstjärna, en sjöborre, en eremitkräfta, ett par underliga maskar (ser ut som tusenfotingar), en massa små sjöstjärnor och snäckor.
    Några stora anemoner och en hop koraller och alger.

Kanske vi borde starta en salt tråd separat.

Tycker absolut du kan starta en tråd, tror att det är fler än bara jag där ute som inte börjar med saltvatten pga !rädsla" för tekniken å att det är lite knepigare än sötvatten.

Lämna en kommentar:

• Alexander Ylipää
    svarade
    Ursprungligen postat av RobbanG
    Är det dina firrar.

Det är iaf lätt att förstå varför byter från sött till salt.
    Japp, det är mina.

Lämna en kommentar:

• RobbanG
    svarade
    Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
    Tack! Det är inte så jäkla svårt. Fisken i sig är ju extremt tåliga. Det är väl korallerna man får ägna en öm tanke åt..
    Är det dina firrar.

Det är iaf lätt att förstå varför byter från sött till salt.

Lämna en kommentar:

• Bjorn
    svarade
    Pseudotropheus polit-hona och Rödklokrabba ([peri]sesarma bidens)

Lämna en kommentar:

• tricoti
    svarade
    Saltvatten är oerhört intressant.Jag köpte en hel del litteratur i ämnet,och var flitig gäst på saltvattens forum.Det var oerhört intressant.Men jag avstår tillsvidare,då jag anser att man bör vara pensionär för att riktigt ha tid med det.Kalkvatten,automatiskt ditten och datten.Ja,det är fortfarande en väldig tekniskt avancerad apparat att hålla saltvatten.men förr eller senare så ska jag ha ett 540 saltvatten. Men förnärvarande så räcker det med ett dyk nå´ngång i egypten eller som nu senast då jag snorklade på ett jättefint rev utanför prison island på sanzibar.

Lämna en kommentar:

• Mikael W
    svarade
    Hej

Har varit fosterfar för ett saltkar en tid nu. Det började i september 2008, en kollega fick läck på sitt akvarium, och fiskarna inackorderades i min källare, temporärt skulle det vara, men de står där ännu, 1,5 år senare.

Har varit intressant att följa med, saltvatten kunde man gott ägna sig åt, ifall man inte hade ciklider.

Teknik: 5 lysrör, 2 streamerpumpar och en vattenståndspump med nivåbrytare. Inget annat.

Bestånd: 2 anemonfiskar, en gul kirurgfisk, en svartvit randig firrre (varför kör man svartvitt när det finns färg?) och en liten blå sak med gul stjärtfena. Anemonfiskarna leker regelbundet.
    En ormstjärna, en sjöborre, en eremitkräfta, ett par underliga maskar (ser ut som tusenfotingar), en massa små sjöstjärnor och snäckor.
    Några stora anemoner och en hop koraller och alger.

Kanske vi borde starta en salt tråd separat.

Lämna en kommentar:

• Alexander Ylipää
    svarade
    Tack! Det är inte så jäkla svårt. Fisken i sig är ju extremt tåliga. Det är väl korallerna man får ägna en öm tanke åt..

Lämna en kommentar:

• Decimus
    svarade
    Ah,saltvatten! Otroligt vackra!

Hadde man haft med "balls" så hadde man gett sig på det, men man e ju teknik retard så nejj, jag håller mig tilll sötvatten =)

Lämna en kommentar:

• HåE
    svarade
    Otroligt snygga Alex! Framförallt den första bilden.

Lämna en kommentar:

• Alexander Ylipää
    svarade
    Längesen man postade något här. Lite saltisar!

Lämna en kommentar:

• jimmyA
    svarade
    Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
    Min favorit
    giftig rackare kul att dom har kläckts...

Lämna en kommentar:

• LN
    svarade
    En oxid av någe slag, men med vadå???
    Koppar, järn??????

Lämna en kommentar:

• endymion
    Gäst svarade
    Mystiskt fenomen som uppträdde när jag satte i ett igångsatt filter i ett akvarium fyllt med kranvatten.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...