äsch jag hann inte
Fisk och akvarierelaterade bilder - del 6
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt) -
-
Dum fråga men är fisken död då den är infrusen i isen? Brukar de inte typ gräva ner sig i dyn och övervintra där?
MvhKommentar
-
Kommentar
-
vart nånstanns ligger dessa sjöar då? =) inärheten av göteborg eller?hur googlar man efter ett liv?Kommentar
-
Mölndal.
Gissningsvis så dog den av något och flöt upp.
Rätt. Mindre än fyra blir det aldrig, men det kan bli mer. Det är en fysikalisk omöjlihet för en sjö djupare än en meter att bottenfrysa. Det kan bli is på botten om det kommer grotteska möngder snö som trycker ner isen, eller förstås, om en glaciär matar på. Det som kan hända är att firrarna dör av syrgasbrist under isen.
Sedan undrar ju jag vad en spegelkarp hade att göra i Horsikasjön.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
-
Det här får du gärna utveckla mer, antingen i denna eller en annan tråd.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
var dom lika intresserade av den döda fisken eller vart tempot lågt
ta det lugnt Ola när dom passerar 16 börjar dom hjälpa till igen................ men det kostarjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Mattias, du kör på i en serie - gillar bilden mycket, men inte lika mycket som Goldenbilden. Attans trevligt foto i allafall - gillar den där blandningen mellan skarpt och oskarpt. Jag kan definitivt inte bättre, men hade fisken vinklat upp bakkroppen lite mer så hade bilden varit suverän!!
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Det är verkligt fint när sjöar blankfryser. Ett av mitt livs bästa minnen är från en blankfrusen sjö, liten måne, gnistrande stjärnor, massor med snö och skridskor. Samtidigt blir det lite höjdskräck under dagtid... men intressant bild!!
Mattias, du kör på i en serie - gillar bilden mycket, men inte lika mycket som Goldenbilden. Attans trevligt foto i allafall - gillar den där blandningen mellan skarpt och oskarpt. Jag kan definitivt inte bättre, men hade fisken vinklat upp bakkroppen lite mer så hade bilden varit suverän!!
Hilsen,
P
Tack igen Patrik. Jag gillar fenorna som svajar som ett färgglatt segel sen borde fisken haft en annan lutning. Kan tycka själv att den rödbrua bakgrunden tar bort lite fokus från fisken.Kommentar
-
Hej! Efterlyser bilder på rovmalawisar och en undran om hur E.anagenys är i temperament och beteende, nån som har erfarenhet av den?
Bilder:B. RhoadeseiiKommentar
-
-
-
Ja den är helt klart underskattad, riktigt fina fiskar mabbo. Kan tänka mig att det beror på att de inte är så vanliga.Kommentar
Kommentar