Fisk och akvarierelaterade bilder - del 6

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• malawijanne
    svarade
    Ursprungligen postat av Anders i Askim
    Hej!
    Jag har hållit papilio Kantalamba med Kilesa och det var inga problem.
    Dock är det stor skillnad på att hålla fisk och odla dessa.
    Kilesan är inga problem. Leker lätt och är tacksam men papilio vill ha betydligt lugnare kompisar.
    300 l är i minsta laget för Kilesa vid odling. Men att köra dessa i dubbla volymen funkar säkert.
    Ha ha ha, du hann före Anders.Janne

Lämna en kommentar:

• malawijanne
    svarade
    Ursprungligen postat av Mattias777
    Ja, dom är så otrolig läckra dom där firrarna att man vill genast starta upp ett kar med sådana. Det finns en som jag om möjligt tycker är lika snygg om inte lite snyggare nämligen Kilesan. Kan man ha dessa ihop? och få båda grupperna att yngla av sig i ett tex 300L akvarium?

Mvh Mattias
    Det kanske är lite litet, jag hade 4+ 6 fullvuxna kilesa i ett 540 tillsammans med xenotilapia ornatipinnis och en flavipinnis variant.
    Det funkade alla fyra hannarna utav kilesa hade varsin grop och färgade konstant,och lekte hela tiden men dom tog hela bottenytan i anspråk med sina gropar
    även ornatipinnisen lekte men inte flavipinnisen.
    Ja det var en syn för ögat, det är det häftigaste jag har haft i när det gäller fiskar

Lämna en kommentar:

• Anders i Askim
    svarade
    Ursprungligen postat av Mattias777
    Ja, dom är så otrolig läckra dom där firrarna att man vill genast starta upp ett kar med sådana. Det finns en som jag om möjligt tycker är lika snygg om inte lite snyggare nämligen Kilesan. Kan man ha dessa ihop? och få båda grupperna att yngla av sig i ett tex 300L akvarium?

Mvh Mattias
    Hej!
    Jag har hållit papilio Kantalamba med Kilesa och det var inga problem.
    Dock är det stor skillnad på att hålla fisk och odla dessa.
    Kilesan är inga problem. Leker lätt och är tacksam men papilio vill ha betydligt lugnare kompisar.
    300 l är i minsta laget för Kilesa vid odling. Men att köra dessa i dubbla volymen funkar säkert.

Lämna en kommentar:

• Mattias777
    svarade
    Vi kör på i balett temat med en till.
    X. papilio Msalaba

Mvh Mattias

Lämna en kommentar:

• Anders i Askim
    svarade
    Ursprungligen postat av jemmba
    Ja en kanon bild var det! Vad hade vart det optimala valet när man håller Xenotilapia papilio?

Varför står det nada om Xenotilapia i artbeskrivningen förutom att det finns lite bilder? Vet man inget om den i sjön?
    Hej!

För att hålla denna fisk kan du ha de flesta firrar som sällskap. Dock bör papilion få eget utrymme i karet. (Blanda aldrig med andra Xenotilapia)

För odling ställs andra krav.

Kunskapen om denna fisk är inte så värst stor.
    Men visst finns det bra mtrl på nätet.

Även här på forumet finns en tråd om dessa intressanta firrar.

Är inte de här små fjärilarna värda en egen tråd? Enligt Carl Westholm (CB 3 2008 sid 12-16) är de ju inte sandciklider. Så jag flyttar mina inlägg hit från sandlekare/featherfinstråden. Äh, jag lyckades inte flytta dem. Så de står kvar i tråden http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?p=758656#post758656

Lämna en kommentar:

• Markie
    svarade
    Ja en kanon bild var det! Vad hade vart det optimala valet när man håller Xenotilapia papilio?

Varför står det nada om Xenotilapia i artbeskrivningen förutom att det finns lite bilder? Vet man inget om den i sjön?
    Senast redigerad av Markie; 14 May 2009, 23:58.

Lämna en kommentar:

• Anders i Askim
    svarade
    Kul att Ni gillade bilden jemmba, Patrik och Wilhelm.

jemmba: Paret går tillsammans med Cyprichromis microlepidotus (25 st) inte helt optimalt då Cyprisarna är väl tuffa ibland. (akv 540l)
    Men vad gör man när övriga kar är fulla med fisk.

Patrik: Glädjer mig att du gillar det du ser.
    (Kent har några Msalaba kvar)

Wilhelm: Surt med översvämningar i dubbel bemärkelse.

Lämna en kommentar:

• Wilhelm
    svarade
    Ja jiisses va snygga de är!
    När man ser sådana skönheter så glömmer man översvämningar!

Lämna en kommentar:

• PatrikMalmo
    svarade
    X. papilio Msalaba
    Gahh!!! Först ett bedövande slag med Lamprichtys (i kombo med Mattias Auloncara), och sedan detta!! Vill du att jag ska falla död ner, eller?! *dreglar diskret*

Lämna en kommentar:

• Markie
    svarade
    Dom är väldigt vackra. Går dom själva eller har du nå sällskap med dessa, i så fall vad?

Lämna en kommentar:

• Anders i Askim
    svarade
    X. papilio Msalaba

Lämna en kommentar:

• Anders i Askim
    svarade
    Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
    Mums vilka bilder
    som fin balett
    Tack Christer.
    Bra liknelse.

Lämna en kommentar:

• cf.akvarielagret
    svarade
    Lamprichthys
    Mums vilka bilder
    som fin balett

Lämna en kommentar:

• Mattias777
    svarade
    Ursprungligen postat av PatrikMalmo
    Men era racksingar... jag som inte tänkt på vare sig Auloncara eller Lamprichtys på flera veckor. Och så visar ni sådana finingar!! *morr*
    Jag känner igen det där ha begäret Patrik =) Jag tycker du skall följ dina begär och bereda plats för dem i din lokal Baenshin lekte idag förresten och jag har bara haft dom i 4 dagar.
    Senast redigerad av Mattias777; 14 May 2009, 13:31.

Lämna en kommentar:

• PatrikMalmo
    svarade
    Men era racksingar... jag som inte tänkt på vare sig Auloncara eller Lamprichtys på flera veckor. Och så visar ni sådana finingar!! *morr*

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...