Fisk och akvarierelaterade bilder - del 6
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Ja, dom är så otrolig läckra dom där firrarna att man vill genast starta upp ett kar med sådana. Det finns en som jag om möjligt tycker är lika snygg om inte lite snyggare nämligen Kilesan. Kan man ha dessa ihop? och få båda grupperna att yngla av sig i ett tex 300L akvarium?
Mvh Mattias
Det funkade alla fyra hannarna utav kilesa hade varsin grop och färgade konstant,och lekte hela tiden men dom tog hela bottenytan i anspråk med sina gropar
även ornatipinnisen lekte men inte flavipinnisen.
Ja det var en syn för ögat, det är det häftigaste jag har haft i när det gäller fiskarLämna en kommentar:
-
Ja, dom är så otrolig läckra dom där firrarna att man vill genast starta upp ett kar med sådana. Det finns en som jag om möjligt tycker är lika snygg om inte lite snyggare nämligen Kilesan. Kan man ha dessa ihop? och få båda grupperna att yngla av sig i ett tex 300L akvarium?
Mvh Mattias
Jag har hållit papilio Kantalamba med Kilesa och det var inga problem.
Dock är det stor skillnad på att hålla fisk och odla dessa.
Kilesan är inga problem. Leker lätt och är tacksam men papilio vill ha betydligt lugnare kompisar.
300 l är i minsta laget för Kilesa vid odling. Men att köra dessa i dubbla volymen funkar säkert.Lämna en kommentar:
-
Mvh MattiasLämna en kommentar:
-
För att hålla denna fisk kan du ha de flesta firrar som sällskap. Dock bör papilion få eget utrymme i karet. (Blanda aldrig med andra Xenotilapia)
För odling ställs andra krav.
Kunskapen om denna fisk är inte så värst stor.
Men visst finns det bra mtrl på nätet.
Även här på forumet finns en tråd om dessa intressanta firrar.
Är inte de här små fjärilarna värda en egen tråd? Enligt Carl Westholm (CB 3 2008 sid 12-16) är de ju inte sandciklider. Så jag flyttar mina inlägg hit från sandlekare/featherfinstråden. Äh, jag lyckades inte flytta dem. Så de står kvar i tråden http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?p=758656#post758656Lämna en kommentar:
-
Kul att Ni gillade bilden jemmba, Patrik och Wilhelm.
jemmba: Paret går tillsammans med Cyprichromis microlepidotus (25 st) inte helt optimalt då Cyprisarna är väl tuffa ibland. (akv 540l)
Men vad gör man när övriga kar är fulla med fisk.
Patrik: Glädjer mig att du gillar det du ser.
(Kent har några Msalaba kvar)
Wilhelm: Surt med översvämningar i dubbel bemärkelse.Lämna en kommentar:
-
Ja jiisses va snygga de är!
När man ser sådana skönheter så glömmer man översvämningar!Lämna en kommentar:
-
-
Dom är väldigt vackra. Går dom själva eller har du nå sällskap med dessa, i så fall vad?Lämna en kommentar:
-
-
-
Baenshin lekte idag förresten och jag har bara haft dom i 4 dagar.
Senast redigerad av Mattias777; 14 May 2009, 13:31.Lämna en kommentar:
-
Men era racksingar... jag som inte tänkt på vare sig Auloncara eller Lamprichtys på flera veckor. Och så visar ni sådana finingar!! *morr*Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: