Fisk och akvarierelaterade bilder - del 6

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Göran Å
    svarade
    Väldigt fina kort Mattias och Anders för att vara utan blixt......

Men har ni väl provat att anv en extern blixt, så vill ni aldrig sluta att anv den för resultaten blir oftast sååå mycket bättre varje gång..

Mvh Göran

Lämna en kommentar:

• Anders i Askim
    svarade
    Ursprungligen postat av jemmba
    Härliga bilder Mattias och Anders! Om man ska lyckas så bra som ni gör är det en kamera för flera tusentals kronor som gäller då ? (Så klart så ligger det en Massa skicklighet bakom era bilder det är inte det jag säger) Eller är det bara jag som inte kan? Fotografera på för bilderna som kommer in här är ett trevligt tillskott till forumet!
    Tack!
    Själv har jag aldrig fotat fisk (eller något annat heller för den delen) innan min tid här på forumet.
    Tyckte alla tog så grymma bilder så jag var tvungen att prova.
    Har fotat sen i januari i år med en Canon EOS 450 d (utan blixt, macro eller annan spec utrustning)

Lämna en kommentar:

• Markie
    svarade
    Ursprungligen postat av Mattias777
    Du skall nog ha en digital system kamera. Hellst en Canon Sen kanske ett macro objektiv som passar utmärkt till fiskfoto. Priserna har ju sjunkit rejält på dessa. Jag gav typ 5000 för min kamera ny. Sen köpte jag macrot för typ 2300 begangnat.

Jag fotar utan blixt. Men med en extern blixt så kan du uppnå ännu bättre resultat. Så beganat kan du nog få de jag har för kanske 4000kr. Bra att satsa på ett bra objektiv och inte köpa det billigaste tycker jag.
    Som jag misstänkte då.Inte bara skicklighet utan en del pengar också

Lämna en kommentar:

• Mattias777
    svarade
    Ursprungligen postat av jemmba
    Härliga bilder Mattias och Anders! Om man ska lyckas så bra som ni gör är det en kamera för flera tusentals kronor som gäller då ? (Så klart så ligger det en Massa skicklighet bakom era bilder det är inte det jag säger) Eller är det bara jag som inte kan? Fotografera på för bilderna som kommer in här är ett trevligt tillskott till forumet!

Du skall nog ha en digital system kamera. Hellst en Canon Sen kanske ett macro objektiv som passar utmärkt till fiskfoto. Priserna har ju sjunkit rejält på dessa. Jag gav typ 5000 för min kamera ny. Sen köpte jag macrot för typ 2300 begangnat.

Jag fotar utan blixt. Men med en extern blixt så kan du uppnå ännu bättre resultat. Så begagnat kan du nog få de jag har för kanske 4000kr. Bra att satsa på ett bra objektiv och inte köpa det billigaste tycker jag.
    Senast redigerad av Mattias777; 20 May 2009, 21:47.

Lämna en kommentar:

• Markie
    svarade

Lämna en kommentar:

• jeppehb
    svarade
    Ja jäklar... Snacka om att man fick habegär nu då.

Lämna en kommentar:

• Anders i Askim
    svarade
    Ursprungligen postat av Niklas Olsson
    frågan är om man inte skulle förbjuda dig att skicka in bilder på dessa underbara fiskar...
    Får väll prova något annat då.
    Bild1: X. p. Kantalamba
    Bild2: X. p. Tembwe
    Bild3: X. p. Msalaba

Lämna en kommentar:

• Mattias777
    svarade
    Lethrinops "Albus" Kande Island.

Lämna en kommentar:

• Markie
    svarade
    Ursprungligen postat av Niklas Olsson
    frågan är om man inte skulle förbjuda dig att skicka in bilder på dessa underbara fiskar...
    Känner lite samma sak för man kan ju inte ha ALLT !

Eller?

Lämna en kommentar:

• Niklas Olsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Anders i Askim
    Bild 1: fullvuxen hane
    Bild 2: 3 cm som just börjat färga

Lämna en kommentar:

• Anders i Askim
    svarade
    Ursprungligen postat av Göran Å
    Wow vilka sagoliknande fiskar du har........

Mvh Göran
    Tack Göran!

Lämna en kommentar:

• Göran Å
    svarade
    Wow vilka sagoliknande fiskar du har........

Mvh Göran

Lämna en kommentar:

• Anders i Askim
    svarade

Lämna en kommentar:

• Mattias777
    svarade
    Hej!
    Jag har hållit papilio Kantalamba med Kilesa och det var inga problem.
    Dock är det stor skillnad på att hålla fisk och odla dessa.
    Kilesan är inga problem. Leker lätt och är tacksam men papilio vill ha betydligt lugnare kompisar.
    300 l är i minsta laget för Kilesa vid odling. Men att köra dessa i dubbla volymen funkar säkert.
    Tack för råden =) Jag är idel öra=)

Lämna en kommentar:

• Mattias777
    svarade
    Ursprungligen postat av malawijanne
    Det kanske är lite litet, jag hade 4+ 6 fullvuxna kilesa i ett 540 tillsammans med xenotilapia ornatipinnis och en flavipinnis variant.
    Det funkade alla fyra hannarna utav kilesa hade varsin grop och färgade konstant,och lekte hela tiden men dom tog hela bottenytan i anspråk med sina gropar
    även ornatipinnisen lekte men inte flavipinnisen.
    Ja det var en syn för ögat, det är det häftigaste jag har haft i när det gäller fiskar
    Kul! Det är en liknade Tangyaika akvarium jag bara måste sätta upp en dag

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...