If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
En liten leksak inköpt till framtida salt karet.
Den ger som max dos i fullt läge 500mg/ timma. Men är ju ställbar och kan vridas ner till 20mg/timma i tomgångsläge.
En liten leksak inköpt till framtida salt karet.
Den ger som max dos i fullt läge 500mg/ timma. Men är ju ställbar och kan vridas ner till 20mg/timma i tomgångsläge.
Tänk på att ozon kan vara mycket ohälsosamt
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten
Jo jag har hört detta med. tack för din omtanke christer.
Jag kommer endast köra på 1/3dels kapasitet och endast ha igång några timmar på natten hade jag tänkt.
Jo jag har hört detta med. tack för din omtanke christer.
Jag kommer endast köra på 1/3dels kapasitet och endast ha igång några timmar på natten hade jag tänkt.
Fishweed! Riktigt fina hästnosar föresten
En tredjedel av 500mg är skitmycket se till att skummaren har egen ventilation
dvs om ozonet går igenom den
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
ok. Jag kanske skall minska till lägsta nivå på 20mg/timma då. och köra 5 timmar/ natt typ.
Vad rekomenderar du christer. Skall jag blanda i ozonet i insugs difusor slangen till skummaren eller vad tycker du som kan detta ämnet.
skummaren är en aqua care 2000v.
Ozon är en stickande doft som inom några minuter får man huvudvärk
detta vid ca 200mg
och om utrustningen blir spröd var den inte anpassad för ozon
att bli av med ozonet är enkelt koppla en pax fläkt som suger luften direkt ovan skummaren
kolla även om den klarar ozon
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
finns det någon anledning o ha ozon till skumaren i ett hem akvarium, hur effektiv behöver skumaren vara om man inte ska sjukligt mycket fisk i lite vatten ? jag frågar för jag undrar ;D
Den första bilden tycker jag va väldigt fin, härliga fiskar i en spännande situation.
Tackar
jo de gnabbas en del i det karet, ska dock byta ut de och försöka avla fram några nu igen, det var för länge sedan, denna stam är så grym i färgerna utan speciella färgtilläggsfoder utom levande artemia och flingfoder då....
Kommentar