Gott Nytt År!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • joe
    Användare
    • June 2006
    • 1451

Ursprungligen postat av Guy_P
    Gott Nytt År 2009
    Vann tre Slimlinebakgrunder på Zoopets fototävling så nu skall det bli ett ciklidkar 2009. Antagligen med Tanganyika eller Viktoria.
    Inget att tveka på - det måste bli ett Victoriakar! För då blir det ju ännu mer Gott Nytt År!
    MVH - joe

Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

Kommentar

• JockeB
      Användare
      • May 2004
      • 2964

Gott nytt år och skål på er alla!
      Mvh Jocke
      Centralamerikanska Ciklider!

Kommentar

• Guy_P
        Användare
        • April 2002
        • 301

Ursprungligen postat av joe
        Inget att tveka på - det måste bli ett Victoriakar! För då blir det ju ännu mer Gott Nytt År!
        Okey får starta en tråd om Viktoria i ett Juwel Trigon 190-liter i morgon
        Glömde - Skål på er alla, dricker just nu Enkel
        Guy

Kommentar

• cichlids4fun
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 3111

skål....!!!

gott nutt...

nu måste jag fimpa datorn säger dom
          Mvh
          Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• Larry Stockholm
            Användare
            • November 2004
            • 343

Gott Nytt År

Bollmora Akvarieklubb önskar alla ett riktigt Gott Nytt År.
            Lasse Omfors

Akvaristiken går i vågor

Kommentar

• Göran Å
              Användare
              • December 2005
              • 1295

Gott Nytt År på er alla, och tack för ett väldigt trevligt år som har varit ett av mina bästa akvaristiskt och fotomässigt sett..

Mvh Göran
              http://www.skovdeaf.se/
              http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
              http://www.skovdefagelklubb.se/

Kommentar

• PatrikMalmo
                Användare
                • May 2005
                • 4642

God fortsättning får jag skriva nu i stället då... Hur många startar året med baksmälla från förra året?

Hilsen,

P
                Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• Per P
                  Användare
                  • December 2012
                  • 229

Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                  God fortsättning får jag skriva nu i stället då... Hur många startar året med baksmälla från förra året?

Hilsen,

P

Inte jag

God fortsättning
                  http://www.facebook.com/home.php#!/p...?id=1606220994

Mvh // Per

Kommentar

• Joakim Draktoft
                    NCS Medlem
                    • April 2002
                    • 7334

God fortsättning på er alla under 2009 !!
                    Joakim Draktoft
                    f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• joe
                      Användare
                      • June 2006
                      • 1451

Ursprungligen postat av cichlids4fun
                      skål....!!!

gott nutt...

nu måste jag fimpa datorn säger dom
                      God fortsättning till dig cichlids4fun - jag känner igen kommentaren om datorn om man säger!!

Patrik - jag har en bra dag utan grävlingar i munnen och kopparslagare lite längre upp...men kanske hade du en festligare dag igår? under alla omständigheter - fortsättningen lär bli bättre (än idag på morgonen då!)
                      MVH - joe

Kommentar

• PatrikMalmo
                        Användare
                        • May 2005
                        • 4642

Mja, jag har också en hyfsad start på nya året. Någon enstaka grävling hittade in i munnen, men kopparslagarna är väck. Tillbringade sista dagen på förra året i total lycka - helt och hållet själv i lokalen, görandes enbart sådant jag hade lust med. Egentid är underbart!! Blev tidig sänggång, för att verkligen inte behöva riskera att få ögonen urblåsta av raketer. Fyrverkerier var roligt en gång i tiden, numera gillar jag det nästan inte alls...

Hilsen,

P, med tvättid.
                        Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• joe
                          Användare
                          • June 2006
                          • 1451

Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                          Mja, jag har också en hyfsad start på nya året. Någon enstaka grävling hittade in i munnen, men kopparslagarna är väck. Tillbringade sista dagen på förra året i total lycka - helt och hållet själv i lokalen, görandes enbart sådant jag hade lust med. Egentid är underbart!! Blev tidig sänggång, för att verkligen inte behöva riskera att få ögonen urblåsta av raketer. Fyrverkerier var roligt en gång i tiden, numera gillar jag det nästan inte alls...

Hilsen,

P, med tvättid.
                          Låter som en alldeles förträfflig afton! Ingen som käftar emot precis! Här var det bara familjen - den lilla egna (= ingen släkt!!!) och det var också kanon. Jag/vi anser också att fyrverkerier är överskattade, men de två äldsta sönerna vill gärna ha lite pang-pang...så fadern förll till föga och inhandlade ett litet set...totalt fiasko - ingen nöjd. Och det säger jag, får man inte mer för de pengar jag la, då är det bättre att helt låta bli. Grannarna tänkte dock i helt andra banor - så fyrverkeri blev det ändå lite senare. Känns som om det har accelererat detta med pangandet...så kul är det verkligen inte!

Tvätta lungt!
                          MVH - joe

Kommentar

• malawijanne
                            Banned
                            • November 2005
                            • 3217

Ja våran nyår började jag planera 2 dygn innan nyårsafton, när jag tog ut rådjursadeln ur frysen, ett dygn senare så la jag den i marinad med rödvin, enbär, lite rödlök och morötter.
                            ett dygn senare var den mogen att tillredas
                            Ja på eftermiddagen på nyårsaftonen, så började jag med såsen, jag höll väl på i mer än en timma, det skulle skummas kokas av lite, och sedan skulle reda till den med div gele och salt och med lite cremefraiche för att balansera upp det, ja kommentaren från frun, måste du vara så nogrann.
                            Ja sen till det bästa in med sadeln i ugnen 175 grader, och min termometer hade jag kalibrerat så jag vet att den visade en grad mindre än vad det stod på den digitala skärmen, så exakt när den visade 66 grader så visste jag att det var dags att ta ut den och linda in den i folie, sedan 10 minuter senare så var det dags att servera. ja, jag vill inte påstå att kommentarerna var negativa.
                            Jag själv har aldrig ätit något kött som är så mört, det var bara i princip bara att lägga ner kniven på köttet sedan var man igenom, och såsen den var kanon.
                            ja det var middagen.
                            Sedan vid tolvslaget, gå ut tjöta med grannarna, korka upp det mousserande vinet, det kom inte från champagne distriktet, titta på lite fyrverkeri, sätta på stereon och spela happy new year med ABBA, ja det känns som en bra nyår, sedan att man fick lite sms från div ciklidvänner i Sverige, det tycker jag inte heller var fel.Janne

Kommentar

Arbetssätt...