Gott Nytt År!
Kollaps
X
-
-
-
Kommentar
-
skål....!!!
gott nutt...
nu måste jag fimpa datorn säger domMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Gott Nytt År
Bollmora Akvarieklubb önskar alla ett riktigt Gott Nytt År.Lasse Omfors
Akvaristiken går i vågorKommentar
-
Gott Nytt År på er alla, och tack för ett väldigt trevligt år som har varit ett av mina bästa akvaristiskt och fotomässigt sett..
Mvh Göranhttp://www.skovdeaf.se/
http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
http://www.skovdefagelklubb.se/Kommentar
-
God fortsättning får jag skriva nu i stället då... Hur många startar året med baksmälla från förra året?
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Kommentar
-
God fortsättning på er alla under 2009 !!Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
God fortsättning till dig cichlids4fun - jag känner igen kommentaren om datorn om man säger!!
Patrik - jag har en bra dag utan grävlingar i munnen och kopparslagare lite längre upp...men kanske hade du en festligare dag igår? under alla omständigheter - fortsättningen lär bli bättre (än idag på morgonen då!)MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Mja, jag har också en hyfsad start på nya året. Någon enstaka grävling hittade in i munnen, men kopparslagarna är väck. Tillbringade sista dagen på förra året i total lycka - helt och hållet själv i lokalen, görandes enbart sådant jag hade lust med. Egentid är underbart!! Blev tidig sänggång, för att verkligen inte behöva riskera att få ögonen urblåsta av raketer. Fyrverkerier var roligt en gång i tiden, numera gillar jag det nästan inte alls...
Hilsen,
P, med tvättid.Ingen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Mja, jag har också en hyfsad start på nya året. Någon enstaka grävling hittade in i munnen, men kopparslagarna är väck. Tillbringade sista dagen på förra året i total lycka - helt och hållet själv i lokalen, görandes enbart sådant jag hade lust med. Egentid är underbart!! Blev tidig sänggång, för att verkligen inte behöva riskera att få ögonen urblåsta av raketer. Fyrverkerier var roligt en gång i tiden, numera gillar jag det nästan inte alls...
Hilsen,
P, med tvättid.
Tvätta lungt!MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Ja våran nyår började jag planera 2 dygn innan nyårsafton, när jag tog ut rådjursadeln ur frysen, ett dygn senare så la jag den i marinad med rödvin, enbär, lite rödlök och morötter.
ett dygn senare var den mogen att tillredas
Ja på eftermiddagen på nyårsaftonen, så började jag med såsen, jag höll väl på i mer än en timma, det skulle skummas kokas av lite, och sedan skulle reda till den med div gele och salt och med lite cremefraiche för att balansera upp det, ja kommentaren från frun, måste du vara så nogrann.
Ja sen till det bästa in med sadeln i ugnen 175 grader, och min termometer hade jag kalibrerat så jag vet att den visade en grad mindre än vad det stod på den digitala skärmen, så exakt när den visade 66 grader så visste jag att det var dags att ta ut den och linda in den i folie, sedan 10 minuter senare så var det dags att servera. ja, jag vill inte påstå att kommentarerna var negativa.
Jag själv har aldrig ätit något kött som är så mört, det var bara i princip bara att lägga ner kniven på köttet sedan var man igenom, och såsen den var kanon.
ja det var middagen.
Sedan vid tolvslaget, gå ut tjöta med grannarna, korka upp det mousserande vinet, det kom inte från champagne distriktet, titta på lite fyrverkeri, sätta på stereon och spela happy new year med ABBA, ja det känns som en bra nyår, sedan att man fick lite sms från div ciklidvänner i Sverige, det tycker jag inte heller var fel.JanneKommentar
Kommentar