If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ja det kanske jag ska ha, jag var faktiskt den som odlade flamebacken i stor skala här i göteborg, jag köpte några vildfångade för några år sen, och jag krängde av rätt många innan marknaden blev mättad. jag har även odlat på piebald red fin, jag hade en orange hona utav piebalden som sedermera som blev hanne, den var ruskigt röd,.
Jag har även kört på all red, problemet med den var att det blev mest honor av ynglen, jag har odlat på ett par sorter till.
Och det bästa med Victoria det är att man kan blanda dom med malawi en sort i varje malawibalja sedan att dom sorterna jag har haft har det varit mycket rött i. Janne
Ja det kanske jag ska ha, jag var faktiskt den som odlade flamebacken i stor skala här i göteborg, jag köpte några vildfångade för några år sen, och jag krängde av rätt många innan marknaden blev mättad. jag har även odlat på piebald red fin, jag hade en orange hona utav piebalden som sedermera som blev hanne, den var ruskigt röd,.
Jag har även kört på all red, problemet med den var att det blev mest honor av ynglen, jag har odlat på ett par sorter till.
Och det bästa med Victoria det är att man kan blanda dom med malawi en sort i varje malawibalja sedan att dom sorterna jag har haft har det varit mycket rött i. Janne
Sorry Janne - men med tanke på vad ditt fokus är på forumet idag så kändes Victoria rätt avlägset...men vore ju skitskoj om det blev ytterligare nån som hade/återkom till hust denna grupp av vackra fiskar! Vem vet, jag kanske kommer att ha nån Malawi vad det lider...
MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!
jag har faktiskt letat efter en sådan balja i över ett år nu, det är sällan dom är till salu, jag ville ha en svart och den baljan med brutna kanter. den passar perfekt i vardagsrummet. sedan så säljs den inte ny längre.
Jag tänker ha en vit slimeline med finkrossad korallsand och lite vita faxestenar, sedan ska jag föröka få tag i en cryptocoron.
Fiskarna blir mina rödaste firefish med dom honorna som det är bäst färg på från firefish, och jag har faktiskt lletat några år efter en orangemoorie med röda riktigt breda band, så får jag tag i lite yngel på den, så kanske jag stoppar i det senare.Janne
Nej nej Wilhelm, försök inte, det blir grolux om jag inte hittar några gamla super grolux, också blir det juwels reflektorer.Det finns ingen som här på ciklid.se som har lite supergrolux rör liggande och som är till salu.Janne
Bara för att det är nyårsafton, får du väl ha din smygannons kvar
Senast redigerad av Wilhelm; 31 December 2008, 17:42.
Nej nej Wilhelm, försök inte, det blir grolux om jag inte hittar några gamla super grolux, också blir det juwels reflektorer.Det finns ingen som här på ciklid.se som har lite supergrolux rör liggande och som är till salu.Janne
Bara för att det är nyårsafton, får du väl ha din smygannons kvar
Jag tackar med min vanliga ödmjukhet, ha ett gott nytt du också Wilhelm.Janne
Jag lovade lite bilder. här kommer lite bilder på akvariet, ja har precis limmat dit slimlinen där bak, och skall börja med filterkammaren, jag har inte bestämt mig om jag ska ha två eller bara en filterkammare.
Jag la ut lite bilder som kanske förklarar varför jag just ville ha ett sådant svart juwelakvarium, vi gillar svart blandat med vitt, det kanske syns på bilderna.Janne
Kommentar