Juwel panorama 240

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawijanne
    Banned
    • November 2005
    • 3216

Ursprungligen postat av KuRtaN
    Med risk för att låta elak, men jag tycker dom stenarna ser väldigt placerade ut..
    Du får säga till om du trivs bäst utan kritik

MVH // Matte
    Nejdå, Kurtan jag är öppen för kritik, ja, jag har bara placerat ut dom, jag vet inte ens om jag ska ha dom i baljan.Janne

Kommentar

• malawijanne
      Banned
      • November 2005
      • 3216

La i lite fiskar, för att få igång bakterierna.Janne

Kommentar

• Jarnis
        Användare
        • November 2005
        • 415

Dom ser fina ut dina Aulonocaror. Är det uppväxta yngel ur din egen odling?
        Micke

Kommentar

• malawijanne
          Banned
          • November 2005
          • 3216

Ursprungligen postat av Jarnis
          Dom ser fina ut dina Aulonocaror. Är det uppväxta yngel ur din egen odling?
          Ja, det är dom, och dom flesta är honor,fyra st har redan lekt i yngelbaljorna.
          Men jag har inte tagit några yngel av dom ännu, men jag har blandat dom med min rödaste hanne nu, så nu tänker jag ta yngel på dom, sen får vi se vad det blir av dom .janne

Kommentar

• Peter_A_F
            Användare
            • January 2008
            • 809

Ursprungligen postat av malawijanne
            Ja, det är dom, och dom flesta är honor,fyra st har redan lekt i yngelbaljorna.
            Men jag har inte tagit några yngel av dom ännu, men jag har blandat dom med min rödaste hanne nu, så nu tänker jag ta yngel på dom, sen får vi se vad det blir av dom .janne
            Mycket snyggt... hur går det med karet nu?

Skulle vara kul att se en helhetsbild på din svart/vit/röda kombination.
            - 720 liter med Malawi.

Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

Lägg till ciklid.org på iGoogle!

Kommentar

• algebrant
              Användare
              • October 2002
              • 107

håller med ovanstående, skulle vara roligt med en helhetbild!
              Roligt tråd annars...
              MvH

Algebrant

Kommentar

• malawijanne
                Banned
                • November 2005
                • 3216

Ursprungligen postat av algebrant
                håller med ovanstående, skulle vara roligt med en helhetbild!
                Roligt tråd annars...
                Ja tyvärr så skenade min doppvärmare, så det blev inga bilder på mina aulonocaror, ja det det strök väl med en 30 av mina bästa bastarder,
                ja det är bara att ta nya tag, jag har ju nyspottade yngel, så jag lär väl få fram nya.
                Men klart det kommer väl ta kanske ett par år till i anspråk, skam den som ger sig.
                Ja det är väl sådana saker som gör att jag fortfarande kvar i hobbyn, dessa nedgångar plus att det det självklart finns uppgångar också.Janne

Kommentar

• StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10777

Ja tyvärr så skenade min doppvärmare, så det blev inga bilder på mina aulonocaror, ja det det strök väl med en 30 av mina bästa bastarder,
                  ja det är bara att ta nya tag, jag har ju nyspottade yngel, så jag lär väl få fram nya.
                  Men klart det kommer väl ta kanske ett par år till i anspråk, skam den som ger sig.
                  Ja det är väl sådana saker som gör att jag fortfarande kvar i hobbyn, dessa nedgångar plus att det det självklart finns uppgångar också.Janne
                  Tråkigt Janne! Det var fina fiskar du hade på fotona.

Kommentar

• algebrant
                    Användare
                    • October 2002
                    • 107

Tråkigt tråkigt... Men beundrar din inställning! "Bryt ihop och kom igen"
                    I vilket fall såg hela rummet fint ut, allt i svart och akvariet som kontrast. Får mig med att vilja göra något sådant...
                    MvH

Algebrant

Kommentar

• classe
                      NCS Medlem

• April 2007
                      • 1147

tråkig den mkt.. fina bilder fiskar den du har där firefish.. och ser den snyggt karet bild den..Janne..
                      375 LITER Malawi arter..
                      74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• Markie
                        Användare
                        • September 2008
                        • 512

Tråkigt att höra!
                        Vid vilken temperatur börjar malawis att ta skada? Om nu e värmare skulle hänga sig.
                        Läskig med skenande doppvärmare!
                        Vad var det för märke på den som hängde sig?

Kommentar

• malawijanne
                          Banned
                          • November 2005
                          • 3216

Ursprungligen postat av jemmba
                          Tråkigt att höra!
                          Vid vilken temperatur börjar malawis att ta skada? Om nu e värmare skulle hänga sig.
                          Läskig med skenande doppvärmare!
                          Vad var det för märke på den som hängde sig?
                          Jag kan tänka mig ungefär 30 grader plus, det var en tetras doppvärmare, jag fick med den när jag köpte baljan, tyvärr så gick det inte att se hur många watt den var på.jag kan tänka mig att den var på 300 watt, för att det gick väldigt snabbt.Janne

Kommentar

• Jarnis
                            Användare
                            • November 2005
                            • 415

Trist, verkligen synd. Lider med dig!
                            Micke

Kommentar

• Niklas Olsson
                              Användare
                              • February 2003
                              • 1156

Ajdå Janne, det var inget vidare...
                              Detta är en av anledningarna varför jag så långt det går kör utan värmare.
                              Råkade också ut för det för några år sen i ett litet kar med "Psoriasisfisken"...
                              //Niklas

www.nofoto.se
                              Nofoto på Facebook

Kommentar

• malawijanne
                                Banned
                                • November 2005
                                • 3216

Jag lägger ut lite bilder på min juwelbalja, eftersom mina bästa bastarder dog en varm död så får ni ta till godo med lite annan fisk golden inte helt hundra enligt mig, ska sortera bort dom som inte är tillräckligt bra, maingano helt okej och några av mina bastarder dom sämsta jag hade men dom gick i en annan balja så dom undgick värmedöden.
                                Jag ska även ha i lite cryptocorone i baljan, men jag har inte fått tag i några, jag kanske får åka ner en sväng till Varberg och se om Kaj kanske kan hjälpa mig med något skott utav dom växterna, han har ju hjälpt mig förr, så det kanske finns en möjlighet att han kan ordna det igen.Janne
                                Senast redigerad av malawijanne; 12 April 2009, 00:16.

Kommentar

Arbetssätt...