Tropheus variants

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Björn
    Användare
    • April 2002
    • 787

    #16
    Med den inställningen hade du blivit en fattig fotograf, Janne. Hur skulle du kunna leva på dina bilder om folk inte behöver betala för dom?
    Jag köper gärna dina fiskar gratis och berättar för alla som kommer hem till mej att du fött upp dom. Tänk vilken bra reklam det blir! =)

    Mvh
    Björn
    fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

    Kommentar

    • malawijanne
      Banned
      • November 2005
      • 3217

      #17
      Ursprungligen postat av Björn
      Med den inställningen hade du blivit en fattig fotograf, Janne. Hur skulle du kunna leva på dina bilder om folk inte behöver betala för dom?
      Jag köper gärna dina fiskar gratis och berättar för alla som kommer hem till mej att du fött upp dom. Tänk vilken bra reklam det blir! =)

      Mvh
      Björn
      Ja nu behöver väl man inte lägga ut alla sina bilder på nätet. och det att ge bort lite fiskar eller vad man nu vill sälja gratis, det är heller ingen dum ide, det gör väl många för att marknadföra sina produkter.Janne
      Senast redigerad av malawijanne; 31 December 2008, 12:57.

      Kommentar

      • Oden70
        Användare
        • January 2007
        • 869

        #18
        Ursprungligen postat av malawijanne
        Ja nu behöver väl man inte lägga ut alla sina bilder på nätet. och det att ge bort lite fiskar eller vad man nu vill sälja gratis, det är heller ingen dum ide, det gör väl många för att marknadföra sina produkter.Janne
        Ja, och tänk vad bra det hade varigt om Björn fick din fisk och sedan sa att han själva fött upp dom då hade du väl varigt glad? Du vet ju själva att jag köpt f1 yngel där dina molirofoto användes som referensfoto på föräldrargruppen och då garvade vi inte meningen med att ta upp detta med foto på hans sida var inte att vi skulle diskutera rätt och fel.. det jag menade var att det var fel att ta foto där man vet vem fotografen är och sedan INTE lämna den upplysningen när man sedan publicerar dom. men du har rätt Janne.... Vi som fotar får väl copyskydda bilderna genom att märka dom, vilket inte e en garanti med alla fina redigeringsprogran för foto.... Menar att det e väl inga problen för dom som kan tex PS att "trolla" bort även detta från foto... men nu e detta ämne uttömt då personen i fråga har stängt ner sina troffefoto efter påtryckningar från vissa håll.. Där ser man vad en debatt kan göra,,,, demokrati eller diktatur det e frågan Det ända jag tycker e att en person som öppnar en sida med foto och INTE lägger ut fotografens namn utan tar all kred själva e en person som inte respekterar anndra mäniskors kunnande och intresse för att fota ...
        Senast redigerad av Oden70; 31 December 2008, 13:25.
        Petrochromis is da shit8)8)

        Kommentar

        • ozric
          Användare
          • March 2004
          • 3187

          #19
          Vad har den polska nissen svarat då när ni har mailat honom nu då? För inte lever ni bara ut irritationen på detta forum och ihop med fisk-polarn med samma åsikt över en kopp kaffe??

          Hade jag varit musiker hade jag samplat fett av Jimi Hendrix & Daevid Allen!
          "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
          c",)

          Kommentar

          • malawijanne
            Banned
            • November 2005
            • 3217

            #20
            Ursprungligen postat av Oden70
            Ja, och tänk vad bra det hade varigt om Björn fick din fisk och sedan sa att han själva fött upp dom då hade du väl varigt glad? Du vet ju själva att jag köpt f1 yngel där dina molirofoto användes som referensfoto på föräldrargruppen och då garvade vi inte meningen med att ta upp detta med foto på hans sida var inte att vi skulle diskutera rätt och fel.. det jag menade var att det var fel att ta foto där man vet vem fotografen är och sedan INTE lämna den upplysningen när man sedan publicerar dom. men du har rätt Janne.... Vi som fotar får väl copyskydda bilderna genom att märka dom, vilket inte e en garanti med alla fina redigeringsprogran för foto.... Menar att det e väl inga problen för dom som kan tex PS att "trolla" bort även detta från foto... men nu e detta ämne uttömt då personen i fråga har stängt ner sina troffefoto efter påtryckningar från vissa håll.. Där ser man vad en debatt kan göra,,,, demokrati eller diktatur det e frågan Det ända jag tycker e att en person som öppnar en sida med foto och INTE lägger ut fotografens namn utan tar all kred själva e en person som inte respekterar anndra mäniskors kunnande och intresse för att fota ...
            Jag tycker inte heller att det var rätt av honom att lägga ut bilderna.
            Men det är nästan omöjligt att skydda sina bilder på nätet, så varför inte se det från den positiva sidan, att samtidigt så får man bra reklam helt gratis, och som jag skrev från början lägg inte ut alla era bilder på nätet, utan spara då dom som ni vill sälja.Janne

            Kommentar

            • Mikael W
              NCS Medlem
              • August 2002
              • 8616

              #21
              Ursprungligen postat av ozric
              Vad har den polska nissen svarat då när ni har mailat honom nu då? För inte lever ni bara ut irritationen på detta forum och ihop med fisk-polarn med samma åsikt över en kopp kaffe??

              Hade jag varit musiker hade jag samplat fett av Jimi Hendrix & Daevid Allen!
              Nån har antagligen mailat honom, för nu har han skrivit på sin sida att han måste skaffa tillstånd av alla fotografer. Vet ej om han plockat bort bilder, såg ej vad han hade lagt upp innan.

              Edit: Såg nu att Oden70 redan hade skrivit om detta.
              Senast redigerad av Mikael W; 31 December 2008, 13:59.
              mvh
              Mikael W
              (NCS-medlem sedan 1981)

              Kommentar

              • Oden70
                Användare
                • January 2007
                • 869

                #22
                Ursprungligen postat av malawijanne
                Jag tycker inte heller att det var rätt av honom att lägga ut bilderna.
                Men det är nästan omöjligt att skydda sina bilder på nätet, så varför inte se det från den positiva sidan, att samtidigt så får man bra reklam helt gratis, och som jag skrev från början lägg inte ut alla era bilder på nätet, utan spara då dom som ni vill sälja.Janne
                Vet att vi menar samma, men det blir riktigt usel reklam om inte fotografens namn e där.. Sedan e all gratis reklam inte att förakta
                Eller som dom "dom lärde i Lund" säger ... All reklam e bra reklam, även dålig reklam
                Senast redigerad av Oden70; 31 December 2008, 14:31.
                Petrochromis is da shit8)8)

                Kommentar

                • Oden70
                  Användare
                  • January 2007
                  • 869

                  #23
                  Ursprungligen postat av Mikael W
                  Nån har antagligen mailat honom, för nu har han skrivit på sin sida att han måste skaffa tillstånd av alla fotografer. Vet ej om han plockat bort bilder, såg ej vad han hade lagt upp innan.

                  Edit: Såg nu att Oden70 redan hade skrivit om detta.
                  Japp, mail från olika håll har fått honom att stoppa sidans foto på troffar...
                  Min polska e lite dålig så det skall vara osagt om han kommer att be om lov eller lägga upp fotografernas namn vid eventuell ny publisering
                  Petrochromis is da shit8)8)

                  Kommentar

                  • Wilhelm
                    Användare
                    • April 2002
                    • 9122

                    #24
                    Ursprungligen postat av Mikael W
                    Nån har antagligen mailat honom, för nu har han skrivit på sin sida att han måste skaffa tillstånd av alla fotografer.
                    Ja, det är nog så!
                    Jag skulle tro att han inte bara fått ett mail, utan flera stycken, och en del rätt arga, annars hade han nog inte skrivit så.
                    mvh Wilhelm

                    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                    www.linkopings-akvarieforening.net/
                    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                    Kommentar

                    • Micke
                      Användare
                      • April 2002
                      • 9579

                      #25
                      Ursprungligen postat av Oden70
                      Min polska e lite dålig så det skall vara osagt om han kommer att be om lov eller lägga upp fotografernas namn vid eventuell ny publisering
                      Slovakiskan är kanske bättre
                      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                      Kommentar

                      • Oden70
                        Användare
                        • January 2007
                        • 869

                        #26
                        Ursprungligen postat av Micke
                        Slovakiskan är kanske bättre
                        E lika illa med den men lite bättre. Hebreiskan e det däremot vassare med
                        Petrochromis is da shit8)8)

                        Kommentar

                        • deelay
                          Användare
                          • September 2002
                          • 5394

                          #27
                          Och hur många av alla som gnäller om sina kort har mp3er och filmer på sin hårdisk.
                          Det är alltid kul när man är konsekvent =)
                          http://www.aquariumstockholm.se/

                          Kommentar

                          • Cutekid
                            Användare
                            • January 2003
                            • 3368

                            #28
                            Det är ju en annan femma när han tjänar pengar på våra bilder. Han säljer ju tydligen fisk och generar våra bilder cash så ska vi ju ha betalt.
                            Carl

                            Besök petrochromis.com´s forum:

                            http://petrochromis.com/phpbb3/

                            Kommentar

                            • deelay
                              Användare
                              • September 2002
                              • 5394

                              #29
                              Ursprungligen postat av Cutekid
                              Det är ju en annan femma när han tjänar pengar på våra bilder. Han säljer ju tydligen fisk och generar våra bilder cash så ska vi ju ha betalt.
                              Han säljer ju inte bilderna... dom som gjort låten eller filmen som tankas har ju gjort det för att den ska säljas...
                              Bilderna är ju endast till för att folk ska se vilken fisk som har vilket namn, han säljer ju inte fisken på bilden ifråga.
                              Lite off topic detta men jag tycker det e så kul eftersom i alla lägen så vrider alla på resonemanget så deras vision av det hela rättfärdigas.

                              Vinsten e ganska liten i fiskbranchen så för varje fisk som sälja kanske 20öre vore lagom i royalti för bilden =)
                              http://www.aquariumstockholm.se/

                              Kommentar

                              • Cutekid
                                Användare
                                • January 2003
                                • 3368

                                #30
                                Minst 500 kr bilden tar jag .. och då är det billigt
                                Carl

                                Besök petrochromis.com´s forum:

                                http://petrochromis.com/phpbb3/

                                Kommentar

                                Arbetssätt...