metronidazol

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PatrikMalmo
    Användare
    • May 2005
    • 4642

Ursprungligen postat av specmats
    jag tror på empiri och inte påläst flumm-efter 5-6 år
    Då är det bara att plöja igenom källorna till det Daniel länkar till. Enjoy!!
    Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• specmats
      Användare
      • December 2004
      • 3060

Ursprungligen postat av PatrikMalmo
      Då är det bara att plöja igenom källorna till det Daniel länkar till. Enjoy!!
      ok jag överreagerade lite på din formulering tidigare, sorry for that..Och jag tror som jag redan skivit "men antibiotika som borde vara en hjälp och det det har missbrukas är, ett extremt problem,"
      Tropheus Duboisi halembe, so
      Melanochromis Auratus, vf
      Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• malawijanne
        Banned
        • November 2005
        • 3217

Ursprungligen postat av Tony
        Janne, här är det nog dags att erkänna att du åkt på däng. Daniel har koll på läget och visar gång på gång äkta fakta som motbevisar "gamla sanningar".
        Ha ha ha, jasså det är en tävling detta forumet, och man ska erkänna när man är utslagen.
        Jag tycker att Daniel överdriver lite, allt är inte vetenskapligt bevisat.
        Plus att det finns andra saker som påverkar varför vi har fått dom multiresistenta bakterierna, men visst har Daniel rätt i en del som han skriver om, och det har jag också i en del saker som jag skriver om.
        Och jag har säkert också lärt mig en del om bakterier och sjukvård, och sett en del fall, under dom 22 åren som jag har kört ambulans, men jag tänker inte skriva om dom fallen här, som ren skrämselpropaganda.
        Förresten så fick jag inte lov att lämna tråden, jag försökte ju att öppna en ny tråd, så att vi slapp kapa denna tråden .Janne

Kommentar

• PatrikMalmo
          Användare
          • May 2005
          • 4642

Ursprungligen postat av malawijanne
          Ha ha ha, jasså det är en tävling detta forumet, och man ska erkänna när man är utslagen.
          Tävling? Har man motbevisats i sak, och man inte giter läsa länkarna eller för den delen källorna så har man väl fel? Eller har jag fel nu?

Hilsen,

P

Kommentar

• PatrikMalmo
            Användare
            • May 2005
            • 4642

Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
            Jag har inte själv nämnt min utbildning, och hade helst sett att den hölls utanför eftersom jag inte vill att någon ska tro att jag tycker den ger mig något särskilt mandat att tycka till i frågan. Men när nu Patrik nämnt den så får det stå för dig om du anser att den automatiskt innebär att jag vet mindre än andra om hur antibiotika fungerar.
            Oki, sorry om jag drog upp utbildningen, men jag anser faktiskt att den plus det du skriver ger dina argument en viss ytterligare tyngd. Kanske är det bara jag, men i allafall. Dessutom har vi ju setts en del, och jag tror aldrig jag har sett dig så skarp som nu. Då är det liksom allvar... för mig i allafall.

Hilsen,

P

Kommentar

• PatrikMalmo
              Användare
              • May 2005
              • 4642

Hmm. Det inlägg från Janne jag tänkte besvara är raderat, men det spelar ingen större roll.

Inlägget fick mig i allafall att tänka till en del, och spetsade till en fråga som surrat i bakhuvudet länge: vad gör jag här?

Hittar faktiskt inga särdeles bra svar på frågan. Jag har inte längre något stort intresse av ciklider specifikt, även om många av dem är intressanta. Mer intresserad av räkor, småfisk, permantenta odlingskar, centralfilter samt växter. Inget av det kan jag egentligen få bra svar på här, även om forumet är suveränt på att få svar kring kamerafunderingar samt specifika ciklidfunderingar kring vilken art som passar med vilken unt so weiter.

Det är nog dags att ta tag i lite annat än att hänga här, för min del. Oklar över lovade artiklar, men det ger sig. Ses när vi råkas.

Hilsen,

P

Kommentar

• kaj.p
                Användare
                • April 2002
                • 2294

Inlägget fick mig i allafall att tänka till en del, och spetsade till en fråga som surrat i bakhuvudet länge: vad gör jag här?
                Jag ställer mig också samma fråga?
                Senast redigerad av kaj.p; 30 May 2009, 22:34.
                Diskussällskapet
                www.diskusforum.se

Kommentar

• malawijanne
                  Banned
                  • November 2005
                  • 3217

Ursprungligen postat av kaj.p
                  Jag ställer mig också samma fråga?
                  Vad menar du Kaj.Janne

Kommentar

• cf.akvarielagret
                    Användare
                    • April 2002
                    • 5028

Ursprungligen postat av malawijanne
                    Ja är det på grund utav att jag skrev halleluja, så ska både du och Kaj lämna forumet, eller vad är skälet. jag försökte pm dig Patrik, men det går inte , du kan väl pm mig istället så kan vi väl ta ett snack.Janne
                    Vad är detta för trams
                    jag är Ateist
                    men Gud talade till mig
                    Gud är stor
                    jag frågade hur stor ? inget svar
                    han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• cf.akvarielagret
                      Användare
                      • April 2002
                      • 5028

Det är nu man förstår hur krig bryter ut
                      vad sägs om att gå en kurs att föda barn
                      Andas in andas ut andas in andas ut
                      jag är Ateist
                      men Gud talade till mig
                      Gud är stor
                      jag frågade hur stor ? inget svar
                      han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• specmats
                        Användare
                        • December 2004
                        • 3060

Hmm. Det inlägg från Janne jag tänkte besvara är raderat, men det spelar ingen större roll.

Hittar faktiskt inga särdeles bra svar på frågan. Jag har inte längre något stort intresse av ciklider specifikt, även om många av dem är intressanta. Mer intresserad av räkor, småfisk, permantenta odlingskar, centralfilter samt växter. Inget av det kan jag egentligen få bra svar på här, även om forumet är suveränt på att få svar kring kamerafunderingar samt specifika ciklidfunderingar kring vilken art som passar med vilken unt so weiter.

Det är nog dags att ta tag i lite annat än att hänga här, för min del. Oklar över lovade artiklar, men det ger sig. Ses när vi råkas.

Hilsen,

P
                        Vore verkligen tråkigt om du la av här, du är en extremt kunnig akvarist med mycket mer akvaristisk kunskap än iaf jag har här (med min nischade erfarenhet, men fortfarande novis) dessutom med en synnerligen vass förmåga att formulera det i skrift och det, vill säga Du behövs.
                        Senast redigerad av specmats; 31 May 2009, 01:58.
                        Tropheus Duboisi halembe, so
                        Melanochromis Auratus, vf
                        Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• HåE
                          Användare
                          • September 2007
                          • 1525

Ursprungligen postat av specmats
                          Vore verkligen tråkigt om du la av här, du är en extremt kunnig akvarist med mycket mer akvaristisk kunskap än iaf jag har här (med min nischade erfarenhet, men fortfarande novis) dessutom med en synnerligen vass förmåga att formulera det i skrift och det, vill säga Du behövs.

Kan inte annat än hålla med. Det vore synd och skam om du slutade här på forumet.
                          När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

Kommentar

• StefanL
                            Användare
                            • August 2002
                            • 10784

Det känns tråkigt att kunniga och trevliga forummedlemmar ska lämna forumet, men det är tyvärr inte första gången det sker och troligen inte sista heller.

Stämningen har försämrats på senare tid och jag personligen kan peka på en tydlig faktor och det är bemötanden och brist på respekt i inläggen. Det är, för mig, inte direkt en nyhet att en person är inblandad i 99% av allt tjafs...och sedan skyller på alla andra. Nu är inte den personen helt ensam, men han bidrar stort till att det blir hetsiga debatter...

Det börjar bli dags att ta tag i detta...någon jäkla ordning får det vara innan hela forumet tappar all glans.

Kommentar

• Mattias777
                              Användare
                              • November 2006
                              • 1493

Tycker att Patrick är en av de mest symptiska här på forumet. Han verkar också mkt kunnig på sitt område. Om dessa stöttepelare lämnar som kommer snart hela bygget rasa är jag rädd för.

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• daniel_i_malmö
                                Användare
                                • April 2002
                                • 1338

Här har man varit bortrest på familjehögtid ett par dagar och inte hunnit följa diskussionen. Under tiden har den här tråden tagit en riktigt tråkig vändning, och ett par konstiga inlägg verkar ha både hunnit postas och raderats eller ändrats.

Jag är ju minst sagt medskyldig till att den här tråden utvecklats och hållits vid liv, men min avsikt var aldrig någon annan än att föra en faktadiskussion i ett ämne som jag har fördjupat mig i.

Eftersom jag verkligen kände att jag hade tillräckligt på fötterna i faktafrågan drog jag mig inte för att ifrågasätta det som jag uppfattade som rena felaktigheter i bestämda ordalag. Om detta har uppfattats som ett personangrepp eller på andra sätt fått meningsmotståndare att ta illa vid sig och föranlett mindre sakliga inlägg i tråden beklagar jag det verkligen. För att vara mer konkret vill jag upprepa att jag har fortsatt stor respekt för Janne som kunnig fiskodlare, och dessutom tillägga att hans tråd om odlingsanläggningar är en av de mer givande på forumet i år.

Det känns mycket sorgligt om min ihärdighet i den här debatten lett till missämja och i förlängningen får till konsekvens att forummedlemmar väljer att lämna forumet. Särskilt som alla inblandade är personer som bidrar aktivt till forumet och Ciklidbladet.

Patrik, stanna kvar och fortsätt bidra till föreningens bästa! Din senaste artikel i CB var nog den mest intressanta på länge. (Och rent personligt så vill jag verkligen inte ha det på mitt samvete att ha bidragit till att föreningen förlorar det du har att dela med dig av, för det vore en stor förlust.)
                                Senast redigerad av daniel_i_malmö; 01 June 2009, 14:43.
                                Tjugofem år med ciklider.
                                http://www.malmoakvarieforening.se
                                Centralamerika 2006
                                Svart kaffe och drömmeri...

Kommentar

Arbetssätt...