Fina fiskar men vad konstigt rödlila filter du lagt på bilden? Photoshop? Det ser ju inte riktigt riktigt ut, eller är det lysrören som gör att det blir så märkliga färger? Då menar jag inte bara fiskarna utan hela bilden.
mbuna foder
Kollaps
X
-
-
Hoppas janne tyckte det var ok att jag trixade lite med hans bild.Kommentar
-
ska inte vara elak jag tror att blixten slog i Tomten.jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
mbuna foder
tack janne hoppades att du skulle svara du som är expert då kör ja på räkmixen och byter vattenKommentar
-
Kommentar
-
Och lite roligt är det, tänk om jag hade haft aquarellerör eller aquastarrör i stället för groluxrör, tänk hur blåa dom demasonisarna hade sett ut då.JanneKommentar
-
-
Kommentar
-
Ja det är ett foder som du själv kan bestämma hur mycket färg du vill ha på dina fiskar, men det gäller bara gula, oranga och röda färger inte blå fiskar.
Tex, som jag blandar min räkmix med 70 % malda hela räkor och 30% mixade ärtor, då tycker jag att fiskarna får, golden, rödzebra, salusi, johanni och div andra arter får okej färg.
Men ska du få fram det lite extra röda då får du spetsa räkmixen med astaxhantin, då kommer du att se att fiskarna kommer att få en bättre färg.
En parentes, ibland om vi nu pratar fiskar från malawisjön, så finns det en del fiskar typ rödzebra, det finns en del stammar, det spelar ingen roll hur mycket färgfoder du stoppar i dom, dom blir inte rödare för det.JanneKommentar
-
Ja duger det åt den vanliga människan så kommer det säkert att duga åt fiskarna.JanneKommentar
-
-
Vore ju faan om man kommer hem med en påse fryst malen oxhjärta till sina malawisar eller t-fiskar.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Christer menar nog om man köper räkmix i butiken så ska man kolla innehållsdeklarationen för att se om det finns astaxantin i mixet eller annat, så man vet vad man köper!
Vore ju faan om man kommer hem med en påse fryst malen oxhjärta till sina malawisar eller t-fiskar.Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Ok, men fortfarande är den väldigt rödlila, eller är tapeten bakom akvariet lila i verkligheten? =)
Nå, det är väl groluxrören då, men det var väldigt vad de lurade kameran. Undrar hur de fiskarna ser ut egentligen i "vanligt" ljus.Kommentar
-
Kommentar