Jättefina! Grymt bra artikel i cb också Anders, ser fram emot nästa nummer
Papilio-tråden
Kollaps
X
-
-
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Kommentar
-
Riktigt tråkigt för egen del då man kommer till jobbet och ser att en fisk dött pga mobbning, och en annan som fastnat i egengjorda innerfiltret som byggdes för att samla in de minsta partiklarna.
Byggd av en stark pump samt 2liters Colaflarra.
Nu är det ändrad design som inte kan fånga in en hel fisk utan enbart småpartiklar.
Dock så simmar det 12st friska och fina Kanonisar här. =)
Tillsammans med 1st Calvus Black Kongo, 1st Compessiceps och 5st Ochrogenys Kekese.
Harmoni i hela karet.
Ps: Väntar fortfarande på att mina Kanonis skall lekaSenast redigerad av Mr Jojje; 24 November 2014, 14:26."In peace sons bury fathers, but war violates the order of nature, and fathers bury sons."
-Heroditus
Säljer Xenotilapia Papilio Kanoni i Stockholm!
https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=72718Kommentar
-
Jättebra artikel och kan bara hålla med, har ett 20-tal Kanoni som är en fröjd att inneha och observera.Kommentar
-
En intressant del av hobbyn är att vissa fiskar ligger närmare hjärtat än andra och papilio komplexet erbjuder både färg och beteende som slår det mesta.Mvh Anders
-
Riktigt tråkigt för egen del då man kommer till jobbet och ser att en fisk dött pga mobbning, och en annan som fastnat i egengjorda innerfiltret som byggdes för att samla in de minsta partiklarna.
Byggd av en stark pump samt 2liters Colaflarra.
Nu är det ändrad design som en kan fånga in en hel fisk.
Dock så simmar det 12st friska och fina Kanonisar här. =)
Tillsammans med 1st Calvus Black Kongo, 1st Compessiceps och 5st Ochrogenys Kekese.
Harmoni i hela karet.
Ps: Väntar fortfarande på att mina Kanonis skall leka
På 12 st djur har du garanterat båda könen representerade så det är bara att hoppas.
Ett tips kan vara inredningen är viktig så att ett kommande par kan dra sig undan och känna sig trygga i sitt revir.Mvh Anders
-
Mvh Anders
-
Vackra, Har själv nya Callochromis melanostigma som är vackra (när väl färgen kommer) men en aning aggressiva, Jag tycker att det det är märkligt att man så sällan ser dessa arter och då gäller det generellt alla sandciklider då de är så vackra med ett väldigt intressant beteende..Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Har funderingar om det är dags för Papilio i ett nytt kar (360 l) som snart blir klart, Tanken är att de isf ska dela utrymmet med en större grupp Synodontis Petrocola.., men malarna kan vara påflugna och kanske störande för Papilio, jag vet inte om det skulle gå.
Har just C. Melanostigma endast med 14-15 S. Petricola och det fungerar utmärkt men Papilio kanske är för känslig..vad är era funderingar kring detta..?Tropheus Duboisi halembe, so
-
Har funderingar om det är dags för Papilio i ett nytt kar (360 l) som snart blir klart, Tanken är att de isf ska dela utrymmet med en större grupp Synodontis Petrocola.., men malarna kan vara påflugna och kanske störande för Papilio, jag vet inte om det skulle gå.
Har just C. Melanostigma endast med 14-15 S. Petricola och det fungerar utmärkt men Papilio kanske är för känslig..vad är era funderingar kring detta..?
Även om fisken är tuff internt så kommer den till korta med en större grupp S. petrocola.
C. melanostigma är betydligt tuffare än papilio är min erfarenhet.
Satsa hellre på något spännande och färgstarkt i mitt och ytvattnet, finns massor av intressanta fiskar att välja på. Tror oxå att papilion kan få det svårt att hävda sig fodermässigt då malarna går fram som torpeder vid matning.Mvh Anders
-
Tack för ditt svar och misstänkte att den konstellationen inte blir bra, faktum är att Petricola är min nya favorit, snygga men framförallt roligt, Men de får stanna med Melanostigma.
Får fundera vidareTropheus Duboisi halembe, so
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Kommentar