Papilio-tråden
Kollaps
X
-
-
Hej igen
Ett porträtt på en pigg representant för julkullen. Man börjar få fläck i ryggfenan redan.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
måste dock raportera att mina egna har fallit av som flugor dom senaste dagarna... har bara en kvar å har inget svar på vad som är orsaken... ser inga skador som helst på fisken, dom har ätit normalt... dom har enormt fin teckning när dom dött om man ska säga nått om ändring i färgning... gälarna står ut poppade å omöjligt för mig att se nån som helst stymelse av "foul play"...
men men... detta händer ju tyvärr!hur googlar man efter ett liv?Kommentar
-
snygg! =)
måste dock raportera att mina egna har fallit av som flugor dom senaste dagarna... har bara en kvar å har inget svar på vad som är orsaken... ser inga skador som helst på fisken, dom har ätit normalt... dom har enormt fin teckning när dom dött om man ska säga nått om ändring i färgning... gälarna står ut poppade å omöjligt för mig att se nån som helst stymelse av "foul play"...
men men... detta händer ju tyvärr!
Mycket tråkigt med dina Tembwe.
Kan vattenbyte ligga bakom detta?
(kom problemen direkt - 24 tim efter vattenbyte?)Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
tyvärr inte... 2 dog innan vatten bytat å en efter... å den efter tog det 48timmar... tyvärr ska man ju dock inte säga men det hade vart bra å vetat....hur googlar man efter ett liv?Kommentar
-
Attans svårt det där med millimeter (tänker inte försöka mäta). 15, kanske max 20. Ca dubbelt så långa som syskonen i januarikullen.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Det syns på bilden att ynglet är stort. Intressant att även papilioyngel kan skuta iväg så. Mina Tembwe yngel från julkullen mäter (skulle jag tro) 11-12 mm.Mvh Anders
-
Tuggande Tembwe hona.Mvh Anders
-
Kommentar
-
Här ligger svårigheten.
Det odlas inte några större mängder på denna fisk därav priset.Mvh Anders
-
Hej!
Efter 16 dagars väntan fick jag äntligen se det som alla akvarister drömt om.
En rekord kull av favoritfisken.
Idag fm spottade min X. papilio Tembwe (bild 2009-02-03)
18 st yngelMvh Anders
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Bild 1: 1 vecka gamla
Bild 2: 4 veckor gamla
Bild 3: 7 veckor gamlaMvh Anders
Kommentar