X. papilio Kantalamba hanne
Papilio-tråden
Kollaps
X
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus. -
Kommentar
-
hej
det var en riktig kanonbild, har du börjat plåta firrarna nu också?
PS. kolla dina privata meddeland, mitt låg 4v innan jag såg det..
UlfKommentar
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Riktigt snygg.
Mina tre yngel i julkullen har precis börjat visa sin svarta fläck i ryggfenan, som en liten punkt bara.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Mikael hur har det gått med januari kullen?
(Yngel och föräldrar)
Har balansen återkommit i paret?
Du får gärna lägga ut texten för det är mycket intressant. För ökad förståelse
för denna intressanta fjäril.Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Tack både Fishweed och Mikael W för positiv respons på bilden.
Mikael hur har det gått med januari kullen?
(Yngel och föräldrar)
Har balansen återkommit i paret?
Du får gärna lägga ut texten för det är mycket intressant. För ökad förståelse
för denna intressanta fjäril.
De två yngel som då klarade sig finns kvar och ser ut att växa och må bra. Det är intressant att se att de håller sig nära varandra och de två i sin tur nära de tre äldre syskonen.
Föräldrarna verkar vara i balans och håller sig i närheten av ungarna, och jagar vid behov bort de andra vuxna. De två tonåringarna blir fortfarande inte bortjagade.
Efterrsom ungarna denna gång inte minskade successivt, antar jag att nattlampan kanske är till nytta i alla fall. Har börjat misstänka att det har gått fel på något sätt när hannen har släppt ut ynglen eller tagit in dem igen. De minskade ju så att säga på en gång från över ett dussin till bara två. Kanske dessa två bara råkade vara ute och lite på avstånd när det gick fel.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Bild 1: X. papilio Tembwe snart 1 mån gamla (färgen börjar komma i ryggfenan)
Bild 2: Fullfart i Tembwe baljan ( inte lätt att lägga skärpan rätt)Mvh Anders
-
Anders, sista bilden var verkligt cool. Farligt, farligt, luktar många pengar för min del... men verkligt roligt att se. Småsugen får jag väl erkänna.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Provar med en till: X papilio sunflower kantalambaMvh Anders
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Tack Patrik och Wilhelm.
Papilion bjuder på många och långa stunder framför karet.
Inte helt lätt att odla och avviker i beteende och logik från allt i fiskväg som jag tidigare har haft.
Men kul är det.Mvh Anders
-
-
Jisses, va fina dom är!!!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Mvh Anders
Kommentar