Papilio-tråden
Kollaps
X
-
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Fina Tembwe, Anders. Och kul med ungar. Simmar de förresten mycket uppe i mittskiktet såsom på Dina bilder? Mina sunflower-yngel är mest nere alldeles vid bottnen.
Ruvningen jag nämnde senast måste vara en ny kull. Och nu har hannen tagit över för ett par dagar sedan.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Fina Tembwe, Anders. Och kul med ungar. Simmar de förresten mycket uppe i mittskiktet såsom på Dina bilder? Mina sunflower-yngel är mest nere alldeles vid bottnen.
Ruvningen jag nämnde senast måste vara en ny kull. Och nu har hannen tagit över för ett par dagar sedan.
När jag satte mig och skulle plåta trodde de små att det var matdax.
Dom är nyfikna till tusen trots sina 20-dagar i ålder.
Normalt går dom nära botten.
Mycket roligt med en ny kull.
Håller tummarna.
Vad är din erfarenhet med nattlampa nu när du testat över längre tid?Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Kommentar
-
Eldprovet blir väl egentligen när de yngel hannen nu går och ruvar på spottas.mvh
Mikael W
-
Kommentar
-
Blev det ngt av det för dansken?
MvhKommentar
-
Hur gick det för Leif med hans ungar, lekte dom och i så fall blev det bättre överlevnad på F2.orna?
//PeterKommentar
-
-
Kommentar
-
En liten vändning på tråden så blir den intressant för några nya aktörer
svårt att göra något då det är kul med nya inlägg
kanske man ska starta nya trådar typ
Mikael W tråd
eller
Ordförandes tråd
eller
Willhelms tråd.....färgtrådjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Nej man får nog acceptera att trådarna drar iväg ibland, och det tycker jag är ett friskhetstecken.JanneKommentar
-
Ja, om ni tycker så, måste jag väl ge mig. Då försöker jag väl kapa tillbaka tråden i stället.
Papilio-hannen har nu spottat 8 yngel, men ruvar fortfarande, så det kommer väl mera...
De nya ynglen håller sig nära sina tre veckor äldre syskon. Föräldrarna accepterar dessa syskon i närheten av de små, men de två tonåringarna får nu inte längre vara med.
Bild på hannen med ett okänt antal yngel kvar i hakpåsen.mvh
Mikael W
Kommentar