Papilio-tråden
Kollaps
X
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus. -
Kommentar
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Kommentar
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Mvh Anders
-
Kommentar
-
Hmm, först frestas det med tanganyikakillin och sedan med dessa... ni får ju för bövelen tänka på min plånbok och mentala hälsa!! Ruskigt granna fiskar, så är det. Sugen är ett svagt begrepp...
Någon som vet om man konstant behöver avla på papilio för att ha lek? En del Xenotilapia verkar enbart leka under en kort tidsperiod i livet, efter det är de "enbart" snygga.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Ingen aning. Men mina sunflower lekte första gången i maj förra året, sen hände ingenting på ett halvt år, och nu två lekar kring årsskiftet (samma par nu, men betvivlar att det är samma par som för då).mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Idag på eftermiddagen såg jag minst ett dussin små yngel. Men hannen tog in dem genast när jag kom nära. Sprutade i lite artemia och hoppas de får komma ut och äta snart.
Och nu är det eldprovet för nattlampan.mvh
Mikael W
-
Hoppas att nattlampan gör jobbet.
I början har jag märkt att det går inte att sitta och titta på de små.
Föräldrarna är alldeles för uppmärksamma på all yttre påverkan.
Så småttingarna är säkert ute när det är helt lugnt i rummet.
Man kan fundera på om föräldrarna "äter" så att ungarna får ngt i sig i hakpåsen? Detta har jag dock aldrig sett.Mvh Anders
-
Grattis till ynglen annars!!
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Inte kul
Igår på kvällen hade hannen släppt ynglen, och intresset för dem. Föräldrarna var osams. Och bara 2 yngel kvar.mvh
Mikael W
-
Det var inte roligt att läsa.
Vid min första kull på Tembwe för ett drygt årsedan så var det honan som körde hela tugget och yngelvården. Hannen tilläts inte att närvara även om han gjorde sina försök.
Men om nu hannen var ointresserad hur aggerade honan?
Eller var hon fokuserad på bråket med hannen?Mvh Anders
-
Aj, Aj!
Det var inte roligt att läsa.
Vid min första kull på Tembwe för ett drygt årsedan så var det honan som körde hela tugget och yngelvården. Hannen tilläts inte att närvara även om han gjorde sina försök.
Men om nu hannen var ointresserad hur aggerade honan?
Eller var hon fokuserad på bråket med hannen?
Men, nu blir det att följa med och se om de två små klarar sig och växer upp. De tre från julkullen växer och mår bra.mvh
Mikael W
Kommentar