Vad gillar ni UFC?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erik Österlund
    Användare
    • January 2005
    • 3788

Vem ska slå ut Lesnar då? Han är ju en bjässe, bara det kan han vinna på. Ju fler matcher han går och desto mer han hinner träna tekniker mellan matcherna desto mer svårslagen kommer han att bli. Han är ju ingen nybörjare på mattan heller, han har ju brottats på en hög nivå tidigare innan wrestlingen. Jag tror knappast att Nouigera (stavning? men ni vet vem jag menar) kommer kunna slå ut honom. Mir var ju grymt rippad och verkar ha tränat hårt inför fajten för ovanlighetens skull. Han hade inte ett skit att komma med. Jag tror inte Lesnar är lätknockad och på mattan är det nog svårt att hålla kvar honom. Ligga under den mannen ser inte trevligt ut. Sen att mir fick in ett benlås i deras första fajt känns som ett riktigt nybörjarmisstag från Lesnar, den kommer han nog inte gå på igen. Ett bekymmer för Lesnar kan ju iofs vara att han skiter i att träna eftersom han har självförtroendet på topp och känner att han kan leva på sin storlek istället. Det har ju gått bra hittills. Men å andra sidan, vad har han gått, fem fajter?

Tycka vad man vill om Lesnar men jag tror att han kommer bli svårslagen.

Kommentar

• Olorin
      Användare
      • May 2005
      • 1554

Ursprungligen postat av Lutt
      Men visst BJ är bra men inte lika bra som GSP. GSP är i en liga för sig.
      Och i olika viktklasser enligt ufc.com.
      Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

Kommentar

• Lutt
        Användare
        • October 2005
        • 1919

Ursprungligen postat av Olorin
        Och i olika viktklasser enligt ufc.com.
        Jaha insåg han att GSP var för bra
        Alltså han kan då aldrig bestämma sig i vilken viktklass han skall vara i.

Kommentar

• Tony
          Användare
          • April 2002
          • 4594

Jag tycker det är vansinnigt tråkigt när det dyker upp bjässar i kampsport. K1 blev ju totalt ointressant sedan Semmy Schilt dök upp, och det lutar väl åt samma håll i UFC.

Även om bjässarna har en del teknik, så är det ju trots allt deras storlek som står för 95% av matcherna..

Edit: Detta gäller såklart endast tungvikt. K1 Max och de lättare UFC-klasserna är ju fortfarande kul
          Tony Englund

Kommentar

• Mattias777
            Användare
            • November 2006
            • 1493

Nej, han har alltid varit lättviktare. Han ville bli den störste någonsin genom ha mästar bältet i både lättvikt och vältervikt.

Men nu har han sjunkigt mkt på status skalan pga att han inte alls kunde stå emot GSP sist.

Första gången dominerade Penn totalt i första ronden och höll på att knocka GSP. Men han är fortfrande Champ i lättvikt. Kenny Florian skall försöka ta titeln ifrån han nästa gala

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• Mattias777
              Användare
              • November 2006
              • 1493

Ursprungligen postat av Erik Österlund
              Vem ska slå ut Lesnar då? Han är ju en bjässe, bara det kan han vinna på. Ju fler matcher han går och desto mer han hinner träna tekniker mellan matcherna desto mer svårslagen kommer han att bli. Han är ju ingen nybörjare på mattan heller, han har ju brottats på en hög nivå tidigare innan wrestlingen. Jag tror knappast att Nouigera (stavning? men ni vet vem jag menar) kommer kunna slå ut honom. Mir var ju grymt rippad och verkar ha tränat hårt inför fajten för ovanlighetens skull. Han hade inte ett skit att komma med. Jag tror inte Lesnar är lätknockad och på mattan är det nog svårt att hålla kvar honom. Ligga under den mannen ser inte trevligt ut. Sen att mir fick in ett benlås i deras första fajt känns som ett riktigt nybörjarmisstag från Lesnar, den kommer han nog inte gå på igen. Ett bekymmer för Lesnar kan ju iofs vara att han skiter i att träna eftersom han har självförtroendet på topp och känner att han kan leva på sin storlek istället. Det har ju gått bra hittills. Men å andra sidan, vad har han gått, fem fajter?

Tycka vad man vill om Lesnar men jag tror att han kommer bli svårslagen.

Jag tycker Lessnar verkar vara en ödmjuk kille på intervjuer. Han sågs som ett skämt i början då han ju har rötter från pajas brottning tidigare.

Otroligt korkat spektakel om jag får säga min mening. Hans fysik är unik. Att bli träffad av 120kg som finns i hans kropp. Det är det inte någon som verkar palla i nuläget.

Skulle vara kul att se vad Fedor skulle kunna göra mot Lessnar.

Kommentar

• Olorin
                Användare
                • May 2005
                • 1554

Och ingen vill vara i samma klass som Anderson Silva väl?

Kommentar

• Mattias777
                  Användare
                  • November 2006
                  • 1493

Och ingen vill vara i samma klass som Anderson Silva väl?
                  Enligt vad jag tycker så är han den ende som är helt "outstanding". Han går ju mot lätta tungviktare nu för att få någon utmaning. Han har förnedrat och kört över alla i sin egen viktklass

Kommentar

• Olorin
                    Användare
                    • May 2005
                    • 1554

Ursprungligen postat av Mattias777
                    Enligt vad jag tycker så är han den ende som är helt "outstanding". Han går ju mot lätta tungviktare nu för att få någon utmaning. Han har förnedrat och kört över alla i sin egen viktklass
                    Efter allt surret så såg jag en match med honom för nån vecka sedan på repris, då förnedrade han även publiken. En match där publiken buade på båda tävlande var intressant att se. Han har visst fått lite ego

Kommentar

• Mattias777
                      Användare
                      • November 2006
                      • 1493

Efter allt surret så såg jag en match med honom för nån vecka sedan på repris, då förnedrade han även publiken. En match där publiken buade på båda tävlande var intressant att se. Han har visst fått lite ego
                      Ja, det är synd för han var mycket ödmjkare i början. Du tänker på matchen mot Patrick Cote antar jag? Han som skadade benet innan matchen var klar.

Kommentar

• Olorin
                        Användare
                        • May 2005
                        • 1554

Ursprungligen postat av Mattias777
                        Ja, det är synd för han var mycket ödmjkare i början. Du tänker på matchen mot Patrick Cote antar jag? Han som skadade benet innan matchen var klar.
                        Nä, det var mot den andra brassen Leites. Det var verkligen en händelslös match, de gick runt och tittade på varandra i två ronder, sen petade de lite i tredje och publiken buade hela tiden. Verkade som om de var polare och inte ville slåss.

Kommentar

• Lutt
                          Användare
                          • October 2005
                          • 1919

Ursprungligen postat av Tony
                          Jag tycker det är vansinnigt tråkigt när det dyker upp bjässar i kampsport. K1 blev ju totalt ointressant sedan Semmy Schilt dök upp, och det lutar väl åt samma håll i UFC.

Även om bjässarna har en del teknik, så är det ju trots allt deras storlek som står för 95% av matcherna..

Edit: Detta gäller såklart endast tungvikt. K1 Max och de lättare UFC-klasserna är ju fortfarande kul
                          Vadå Heavyweight har ju en viss charm. Man får heller inte vara för stor i UFC heller. 120kg är max vad jag vet och det är vad jättebebben lesnar väger.

UFC 102 kl 04.00 svensk tid på tv4 sport
                          Chris Leben gör comeback efter sin avstängning

Kommentar

Arbetssätt...